امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

فعالیت اقتصادی در بورس و مسائل حقوقی آن

مشاهده ۱۷۹
۱۴۰۲/۰۲/۱۹- ۰۸:۴۲

در برنامه «روی خط باشید» سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، با موضوع فعالیت اقتصادی در بورس و مسائل حقوقی آن آشنا خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در شرایطی در سال‌های اخیر، باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود، بسیاری از افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مطمئن و کسب سود مناسب به کمک این بازارها را دارند، به دلیل بروز مشکلات و سو تفاهم‌های مختلف، شاهد بروز جرائم بورسی و مشکلات مختلفی در بازار سرمایه بوده‌ایم. بیشتر این مشکلات به دلیل سوءاستفاده مجرمان از خلاء‌های قانونی و به دنبال آن به خطر انداختن سرمایه‌های مردم است. به همین دلیل یکی از الزاماتی که هر فرد پیش از حضور در بازارهای مالی و بورس باید آن را رعایت کند، آشنایی با آموزش حقوق بازار سرمایه و شناخت جرائم بورسی مختلف است. به کمک این آموزش‌ها و با تسلط به این مفاهیم، افراد می‌توانند با اطمینانی بیشتر اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند و ریسک کمتری را در این سرمایه‌گذاری متحمل شوند.

پیچیدگی مسائل حقوقی بازارهای مالی به‌اندازه‌ای است که همواره شاهد این مسئله هستیم که بسیاری از افرادی که بدون گذراندن آموزش‌های حقوقی اقدام به معامله‌گری در بورس می‌کنند متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند. علاوه بر این عدم اطلاع از الزام‌های قانونی موجود در بازارهای مالی راه را برای مجرمین و کلاهبرداران هموار و افراد را با شکست‌های مالی جبران‌ناپذیری مواجه می‌کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رشدیافته‌ترین جوامع، قانون‌مدارترین آنها است. قانون‌مداری و قانون‌گرایی از اولین روزهای حیات بشر، همواره موردتوجه بشر بوده است و وجود قانون برای برقراری نظم و عدالت میان نظام‌های انسانی، اصلی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود. بازار سرمایه نیز از این اصل مستثنی نیست. آشنایی با مسائل حقوقی بازار سرمایه از الزاماتی است که تمامی فعالین این بازارهای مالی از جمله بورس، بورس کالا و بورس اوراق بهادار می‌بایست با آنها آشنایی داشته باشند، تا علاوه بر حراست از حقوق و سرمایه خود، دچار جرم‌های ناخواسته یا مشکلات قضایی نشوند.

در این برنامه، مهمانان در مورد فعالیت اقتصادی در بورس و مسائل حقوقی آن صحبت می‌کنند.

برنامه «روی خط باشید» کاری از گروه «اقتصاد و جامعه» به تهیه‌کنندگی خانم «نازنین کتابچی» و گویندگی خانم «مریم فرخی» است که در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۱:۳۰ و به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما