امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
"جریان خاورمیانه" پرس تی‌وی زیر ذره‌بین می‌برد؛
"جریان خاورمیانه" پرس تی‌وی زیر ذره‌بین می‌برد؛

پیروزی مقاومت در سوریه و شهادت خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی

مشاهده ۲۰۳
۱۴۰۲/۰۲/۱۹- ۱۵:۱۹
تعداد بازدید:203

برنامه "جریان خاورمیانه" شبکه پرس تی‌وی پیروزی مقاومت در سوریه و شهادت خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" به بهانه سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه، پیروزی محور مقاومت در این کشور و سطح همکاری میان دو کشور را بررسی می‌کند. این برنامه همچنین نگاهی دارد به شهادت خضر عدنان در زندان اسرائیل پس از یک اعتصاب غذای ۸۷ روزه.

لیث معروف مفسر سیاسی از بیروت و سوزان خلیل مفسر سیاسی کارشناسان این هفته "جریان خاورمیانه" هستند و درباره موضوعات بخش‌های برنامه سخن می‌گویند.هواپیمای حامل ابراهیم رئیسی در اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به سوریه پس از ۱۳ سال، هفته گذشته در دمشق به زمین نشست. فارغ از اهمیت موافقت‌نامه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی امضا شده بین دو کشور، به نظر می‌رسد که زمان این سفر از همه چیز مهم‌تر باشد. مروه عثمان مجری "جریان خاورمیانه" با اشاره به اینکه در اوج از سرگیری روابط اعراب به دمشق، سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به دمشق حاوی پیام‌های متعددی از جهات مختلف در مورد روابط سوریه و ایران، موضع ایران در نقشه سیاسی سوریه و مسیرهای همکاری بین ایران و سوریه بود، این پرسش را با لیث معروف مطرح می‌کند که این دیدار چه پیام‌هایی را برای بازیکنان منطقه ارسال کرده است؟ لیث معروف همچنین بر این نکته تاکید می‌کند که سفر رییس جمهور ایران به عنوان پاسخی آشکار و مستقیم به دشمن اسرائیلی بود که سال‌هاست به طرق مختلف مستقیم و غیرمستقیم در راستای هدف بیرون راندن ایران از سوریه تلاش می‌کند.

هفته گذشته در پی شهادت خضر عدنان اسیر پس از یک اعتصاب غذا ۸۷ روزه، شاهد تشدید مبارزه با اسرائیل در عرصه‌های مختلف بودیم، از جمله شدت گرفتن عملیات علیه شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی و افزایش پرتاب موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی. مروه عثمان از به عنوان به نظر کارشناس بخش دوم برنامه می‌پرسد که به نظر شما رژیم صهیونیستی پس از آرامش نسبی پس از ماه رمضان چگونه با این شکل از تشدید تنش‌ها برخورد خواهد کرد؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

 

 

 

 

 

امتیاز شما