امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ناگفته‌های مستندسازان جشنواره پژواک

مشاهده ۱۷۳
۱۴۰۲/۰۲/۲۰- ۱۴:۱۱

سحر رحیمی، برگزیده مستند گزارشی "هه وار نشینی" از شبکه رادیویی کردستان، مریم تقی زاده هدش، با مستند "خارج از محدوده" از شبکه رادیویی یزد و سامان حافظی، منتخب بخش ویژه جشنواره با مستند محض "خمینی خراسان" از شبکه رادیویی اقتصاد گفتگو کردیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سحر رحیمی، با"هه وار نشینی" برگزیده مستند رادیویی شد. سحر رحیمی، برگزیده بخش ویژه با موضوع مستند گزارشی "هه وار نشینی" از شبکه رادیویی کردستان می‌گوید: "هه وار نشینی"سبک زندگی مردم استان کردستان با حفظ آداب و رسوم محلی شان است. من برای این مستند خیلی زحمت کشیده بودم، خودم را واقعا برای گرفتن این جایزه آماده کرده بودم. مستند بایستی ویژگی‌هایی داشته باشد که دیده شود. بهترین آن این است که از قلب مردم به قلب مردم برگردد. یعنی واقعا در دل مردم جا بگیرد، چه بهتر که از دل مردم بیاید و به دل مردم برگردد.

مریم تقی زاده هدش: از سرما میکروفون به دستمان می چسبید

مریم تقی زاده هدش، در بخش مستند بازسازی، با مستند "خارج از محدوده" از شبکه رادیویی یزد منتخب جشنواره دوم پژواک شد.او می‌گوید: مستندم در خصوص محیط زیست بود، فکر می‌کردم که برنده شوم. البته خیلی هم دوست داشتنم صدا بردارم تندیس ببرد، چون برای این اثر خیلی زحمت کشیدیم .این مستند را در شرایط خیلی سختی ضبط کردیم، در دل کوهستان سرمای منفی هفت، هشت درجه.... از سرما میکروفون به دستمان می چسبید. در خصوص نژاد چند حیوان این مستند را تهیه کردیم. البته انتظار بیشتری داشتم که جایزه بهتری را از آن خود کنم.

سامان حافظی، منتخب بخش ویژه جشنواره

سامان حافظی، منتخب بخش ویژه جشنواره با مستند محض "خمینی خراسان" از شبکه رادیویی اقتصاد انتخاب شد و می‌گوید: من در خصوص زندگی نامه مقام معظم رهبری مستند تهیه کردم. در این مستند از صداهای شاهد و از کتاب تاریخ انقلاب استفاده کردم و تقریبا برای این چیدمان، یک ماه وقت صرف کردم. کارم را انجام دادم و الان خوشحالم که جایزه دریافت کردم.

امتیاز شما