امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
داستان زندگی شهید بابایی شنیدنی شد؛
داستان زندگی شهید بابایی شنیدنی شد؛

«پرواز تا بی نهایت » در رادیو فرهنگ خوانده می‌شود

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۲/۰۲/۲۳- ۱۱:۱۸
تعداد بازدید:232

خوانش کتاب «پرواز تا بی نهایت» با روایتی از زندگی سردارشهید عباس بابایی از امشب (شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در برنامه «کتاب هفته»، از رادیو فرهنگ آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در کتاب هفته از شنوندگان رادیو فرهنگ دعوت می‌شود تا کتاب «پرواز تا بی نهایت » (یادمان شهید امیر سرلشگر خلبان عباس بابایی) از نشر سازمان عقیدتی سیاسی آجا را بشنوند. این کتاب در سه فصل «کودکی تا انقلاب»، «انقلاب تا رشادت» و «رشادت تا شهادت» به زندگانی، رشادت ها و محسنات اخلاقی سرلشکر شهید عباس بابایی، اعم از تواضع، دینداری، بی ریایی و ... از زبان همسر، مادر، نزدیکان و همکاران نظامی و غیرنظامی می‌پردازد. از ویژگی‌های برجسته کتاب یاد شده، موجز و مفید بودن حکایت های متن است که مخاطب را با تنوع روبه رو می‌کند. سرلشکر شهید عباس بابایی، در مردادماه سال 1366 - مصادف با عید قربان - و در 37 سالگی، در حین یک عملیات برون مرزی به شهادت رسید.کتاب پرواز تا بی نهایت حاوی یادنامه شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی است که شامل بیش از 100 خاطره از زبان خانواده ، همسر و دوستان و اطرافیان و همکاران شهید است و این کتاب به وصیت نامه ایشان و عکس هایشان مزین شده است. «کتاب هفته» ساعت ۲۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گفتنی است، شهید عباس بابایی در سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. در سال 1348 در حالی که در رشته پزشکی پذیرفته شده بود داوطلب تحصیل در دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی جهت تکمیل دوره به کشور آمریکا اعزام گردید. در سال 1351 پس از بازگشت به ایران با درجه ستوان دو در پایگاه هوایی دزفول مشغول خدمت شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی گذشته از انجام وظایف روزانه به عنوان سرپرست انجمن اسلامی‌ پایگاه هوایی اصفهان به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت.  سرانجام در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال 1366 به درجه سرتیپی مفتخر شد و در پانزدهم مرداد ماه همان سال در حالی که به درخواست ها و خواهش های پی در پی دوستان و نزدیکانش مبنی بر شرکت در مراسم حج آن سال پاسخ رد داده بود، گفته بود: تا روز عید قربان خودم را به شما می رسانم و برابر با روز عید قربان در حین عملیات برون مرزی به شهادت رسیدند.

امتیاز شما