امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
مصاحبه با تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی»؛
مصاحبه با تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی»؛

چگونه ارتباط بین روح و فرد تازه برگشته به جسم برقرار می‌شود؟

مشاهده ۴۵۴
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۰:۳۵
تعداد بازدید:454

موزون گفت: انسان در حالت تنظیمات کارخانه موجودات عالم غیب را می‌بیند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس موزون محقق، مجری و تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» در پاسخ به این سوال که ارتباط بین ارواح و فرد تازه برگشته به کالبد بر چه مبنایی صورت می‌گیرد، بیان کرد: انسان در حالت تنظیمات کارخانه موجودات عالم غیب را می‌بیند. یعنی اگر انسان مانند نوزاد بی‌گناه باشد، در حالت عادی باید موجودات عالم غیب را ببیند. در واقع اینکه ما این موجودات را نمی‌بینیم عجیب است.

تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» با بیان اینکه بهتر بود شما اینطور طرح سوال می‌کردید که چرا ما همیشه از صبح تا شب همه ارواح، فرشتگان و ... را نمی‌بینیم، افزود: باید پرسید ما چه کردیم که این موجودات را نمی‌بینیم؟ ما برای دیدن عالم غیب آفریده شده‌ایم، نه برای ندیدن.

وی در پاسخ به این سوال که چه می‌شود روح یکبار دیده می‌شود، تصریح کرد: معدل شرایط لطف و حکمت خاص خدا + شرایط فردی که از دنیا رفته + فردی که یک لحظه لایق دیدن می‌شود دست به دست هم می‌دهد و در یک لحظه امکان دیدن فراهم می‌شود. ما موارد متعددی داشتیم که خانواده شهید شهید خودشان را یک لحظه دیدند و خبری به آن‌ها داده شده است. البته نه فقط شهدا بلکه گاه درباره افراد پاک و پاکیزه هم این شرایط پیش می‌آید.

این محقق در پاسخ به این سوال که در تمام موارد ارواح برای خواسته و رفع مشکل دیدار داشتند؟ افزود: بله، موارد معدودی هم هست که روح بخاطر آرامش دل خانواده حاضر شده است. البته آن فرد انقدر لایق و عزیز بوده که خدا بخواهد برای یک لحظه این دیدار صورت گیرد. الیته اینگونه موارد نادر است و برای یافتن آن‌ها باید خیلی جست‌وجو کرد.

موزون در پاسخ به این سوال که فرضیه شخصی شما این است بدون استثناء همه افراد در کما تجربه نزدیک به مرگ را دارند، ولی آن‌هایی که تجربه را ابراز می‌کنند، این تجربه در حافظه‌شان ثبت شده، تصریح کرد: این فرضیه شخصی بنده است و برای اینکه به نظریه تبدیل شود، باید اسناد و دلایل بیشتری گردآوری کنم. این فرضیه جزو فرضیه‌های مثبت است. معتقدم این فرض سرانجام به نتیجه دلخواه می‌رسد. البته برای این فرضیه برخی اسناد دینی هم دارم، اما تا زمان تکمیل فرضیه آن را ارائه نمی‌کنم. 

گفت‌وگو از نفیسه خلیلی

امتیاز شما