امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تدارک رادیو فرهنگ در روز پاسداشت زبان فارسی و یادنامه فردوسی حکیم

مشاهده ۲۴۷
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۰:۴۱

رادیو فرهنگ به مناسبت روز بیست و پنجم اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی حکیم، برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «هزاره ادب پارسی» با هدف معرفی مشاهیر ادب فارسی با گویندگی بهروز رضوی میراثی شنیداری برای آیندگان از تاریخ ادبیات ایران است که هرشب ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود.

امروز یکشنبه ۲۴ ازدیبهشت ماه برنامه «مستند فرهنگ» به «پاسداشت زبان فارسی» اختصاص یافته است و این برنامه به تهیه کنندگی« حمیرا فراتی» ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن می‌شود. همچنین برنامه «شبهای فرهنگ» نیز امشب با موضوع «ویژگیهای شاهنامه فردوسی» به گفتگوی رشید کاکاوند با دکتر قدمعلی سرامی استاد دانشگاه و پژوهشگر ادبیات فارسی اختصاص دارد. این برنامه نیز از گروه تولید و تامین ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود. رادیو فرهنگ به مناسبت بزرگداشت نام و یاد شاعر بزرگ حماسه سرای ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی ویژه برنامه ای با عنوان « سرو فارسی» در روز دوشنبه ۲۵ ازدیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۵۵ تقدیم شنوندگان می‌کند که شامل بخش های متنوع با محوریت معرفی فردوسی و آشنایی با اثر او‌ و‌ نقشی که در پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ایفا کرده است می‌شود.

امتیاز شما