امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رسانه ملی برای پیری جمعیت چه می‌کند؟/ تغییر برنامه‌های رادیو جوان

مشاهده ۴۶۶
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۰:۴۳
تعداد بازدید:466

مدیر طرح و برنامه‌ریزی رادیو جوان با اشاره به سیاستگذاری‌های این شبکه همزمان با روز ملی جمعیت به تغییر کنداکتور پخش آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حامد قزلو مدیر طرح و برنامه‌ریزی شبکه رادیویی جوان درباره «روز ملی جمعیت» و رویکرد این شبکه به این موضوع به خبرنگار مهر بیان کرد: ۳۰ اردیبهشت، مقارن با روز ملی جمعیت و همچنین نهمین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت است و با توجه به ابلاغ «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و همچنین طبق عناوین روزهای این هفته از ۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه، برنامه‌های شبکه رادیویی جوان، هر روز به موضوع مرتبط به آن خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بسیار بالای این موضوع، شبکه رادیویی جوان برنامه‌هایی را برای «هفته جوانی جمعیت» (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) بدین شرح تدارک دیده است.

ویژه برنامه «نمایشگر» از ساعت ۲۱:۴۵ الی ۲۲ به شیوه اقناعی به بررسی اینکه «چرا جمعیت کشور باید جوان شود؟» از طریق گفتگو با کارشناسان و مسئولان مختلف می‌پردازد. برنامه زنده «شیفت خلوت» از ساعت ۲۰ الی ۲۰:۳۰ به «ارائه آخرین اطلاعات پیرامون درمان‌های نازایی، FIV و …» با هدف «تبیین اهمیت درمان نازایی به منظور کمک به رشد جمعیت» و پاسخ به سوالات مخاطبان در این باره می‌پردازد.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی رادیو جوان ادامه داد: برنامه «نبض» با اجرای خانم دکتر کیانا فرهی از ساعت ۲۳:۴۵ الی ۲۴:۰۰، به بررسی «تازه‌ترین دستاوردهای حوزه پزشکی در خصوص درمان نازایی» با هدف «ترغیب جوانان و مخاطبان برای آغاز درمان‌های نازایی برای جلوگیری از پیری جمعیت» پرداخته و برنامه زنده «جوان ایرانی سلام» از ساعت ۶:۳۰ الی ۸ به پیگیری مطالبات مردم در خصوص «چرایی عدم پوشش بیمه‌های درمانی برای درمان‌های نازایی» می‌پردازد.

همچنین برنامه زنده «خط آزاد» از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به «کارکردهای رسانه ملی برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت در سال‌های آتی» با کارشناسان رسانه و جمعیت گفتگو می‌کند.

در برنامه «رادیوم» از ساعت ۹ تا ۹:۴۵ نیز نگاهی تحلیلی به «اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی» داشته و همچنین با کارشناسان صاحب نظر این حوزه به وضعیت پیری جمعیت در کشورهای دیگر و راهکارهای جلوگیری از این معضل اجتماعی می‌پردازد.

امتیاز شما