امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

گفتگو‌ با یاسمن عباسی قصه گوی مینابی در کتاب بان رادیو فرهنگ

مشاهده ۳۲۵
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۰:۴۶

برنامه کتاب بان یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، در میزبانی یاسمن عباسی با موضوع ویژگی‌ها و برنامه‌های ترویج کتابخوانی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «کتاب بان»، «علی اکبر زین العابدین» با «یاسمن عباسی» ، یکی از مروجان کتاب هرمزگانی درباره ویژگی‌های مورد توجه در ترویج کتابخوانی گفتگو می‌کند. یاسمن عباسی، متولد ۱۳۶۶ موسس باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب، معروف به «یاسی قصه گو» از اعضای قدیمی انجمن اهل قلم و انجمن کتابخانه‌های شهرستان میناب، شاعر و داستان‌نویس است و از کودکی قصه‌گویی را از والدینش آموخته است و بزرگترین‌کتابخانه دمشهر از توابع میناب را تاسیس کرده که ۱۰ روستای دیگر از خدمات آن بهره مند می‌شوند. پدر و مادر یاسمن عباسی از قصه گویان و شروند خوانان قدیمی روستای دومشهر هستند و آسیه صادقی مادر یاسمن عباسی صاحب چندین رتبه کشوری، منطقه‌ای و راه یافته به جشنواره بین‌المللی قصه گویی تهران است. در ادامه نیز درباره چگونگی ترویج کتاب ‌و کتابخوانی دکتر حامد صلاحی مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم مطالبی را بیان می‌کند.با توجه به رسالت این برنامه در معرفی چهره‌های مروج کتابخوانی به عنوان الگو برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و آشنایی شنوندگان با شیوه‌های تبلیغ کتابخوانی این هفته اعظم فلاحی از گرمسار استان سمنان مروج فعال کتاب درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌گوید.
برنامه «کتاب بان» به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» و با اجرای کارشناسی «علی اکبر زین العابدین» یکشنبه هرهفته ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما