امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سوگواری شبکه پنج سیما در رثای امام جعفر صادق (ع)

مشاهده ۳۲۸
۱۴۰۲/۰۲/۲۵- ۱۲:۴۶

ویژه‌برنامه معارفی «قرار»، مستندهای «سید رضا»، «حاج حسین»، «فیلم‌های سینمایی»، «عشق یعنی...»، سخنرانی مذهبی، مراسم عزاداری، فیلم‌های سینمایی و ... بخشی از عناوین برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شبکه پنج برای مخاطبان رسانه ملی است که به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ص) در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار گرفته‌ است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه‌ برنامه «قرار» دوشنبه ۲۵ اردیبهشت و در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) حوالی ساعت ۲۱ از حسینیه امام رضا(ع) محله چیتگر روانه آنتن می‌شود. این برنامه کاریست از گروه معارف و اجرای دلارام لرستانی که با حضور مهمانان مختلف و در بخش‌های گوناگون تولید شده است.

سخنران این برنامه حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی است و ذاکر اهل بیت (ع) حاج حسین هوشیار در رثای امام جعفر صادق (ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازد. اجرای یک گروه سرود از مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) از دیگر بخش‌های این برنامه است.همچنین با توجه به معرفی مراکز مذهبی استان تهران، «قرار» این بار میزبان دو بانوی فعال از مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) است و با این فعالان فرهنگی پیرامون تاثیر فعالیت‌های مجتمع بر مخاطبان، مسیر طی شده تا رسیدن به نقطه فعلی، ذکر مصادیقی از افراد جذب شده به این مرکز مذهبی و علمی، حضور فعال بانوان منطقه و ... گفت‌وگو خواهد شد. بازپخش این برنامه سه‌شنبه حوالی ساعت ۱ بامداد خواهد بود.

در روز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی از حرم حضرت معصومه (س) ساعت ۶:۰۰ در نظر گرفته شده و به صورت مستقیم گزارش مراسم عزاداری فاطمیه تهرانِ بزرگ و هیات رزمندگان اسلام با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و نوای ذاکر اهل بیت (ع) حاج مجید بنی فاطمه سه‌شنبه ساعت ۱۲:۳۰ از دیگر تدارکات این شبکه است.

مستند «حاج حسین» با محوریت زندگی‌ نامه شهید والامقام حاج حسین اسکندرلو فرمانده گردان علی اصغر (ع) لشگر ۱۰ سید الشهدا علیه السلام در روز شهادت امام جعفرصادق (ع) سه شنبه ۲۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.در این مستند با سردار حاج علی فضلی، خانواده و همرزمان شهید اسکندرلو درخصوص ابعاد مختلف شخصیت و عملیات‌های این شهید بزرگوار، گفت‌و‌گو شده است.

 شهید اسکندرلو در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب تهران متولد شد و از همان دوران کودکی و نوجوانی فعالیت‌های بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.وی بعد از پیروزی انقلاب با قابلیت‌های ویژه‌ای که از خود نشان داد، در لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) مسئولیت‌های متعدد و مهمی را عهده‌دار شد و سرانجام در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در عملیات سیدالشهدا(ع) در منطقه فکه به شهادت رسید.

روایت زندگی مجاهدانه آیت الله سیدرضا فاضلیان، امام جمعه ملایر در مستند «سیدرضا» سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۰ روانه آنتن می‌شود. این مستند روایتی از احوالات دینی، علمی و اخلاقی حاج سید رضا فاضلیان است.«سید رضا» به کارگردانی امیر حسین نوروزی، تهیه کنندگی احمد شریف‌زاده و نویسندگی حسن ابراهیم‌زاده ساخته شده است. آیت‌الله سید رضا فاضلیان در عمر ۹۲ ساله خود در مسیر اسلام و خدمت به آن گام برداشته و بیش از هر چیزی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرد.

پخش یک قسمت از مستند «عشق یعنی ...» به تهیه کنندگی علیرضا کرمی از دیگر تدارکات شبکه پنج سیماست که در آن به معرفی زندگی و فعالیت‎های حجت‌الاسلام حسن مرادی مدیر حوزه علمیه امام خمینی و مدیر مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین می‌پردازد.

حجت‎الاسلام مرادی که از طلبه‌های جهادی است بیش از ۱۵ سال در مناطق محروم کشور اردوهای جهادی برپا کرده است. مستند «عشق یعنی» کاری از گروه معارف شبکه پنج، سه‎شنبه ۲۶ اردیبهشت مصادف با شهادت امام ششم شیعیان حوالی ساعت ۷:۱۵ روی آنتن می‎رود و بازپخش آن همان روز حوالی ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود.

مستند «سراج» با نگاهی به زندگی آیت‌الله رضا سراج از واعظان و روضه خوانان اهل بیت (ع) سه‌شنبه حوالی ساعت ۸ روانه آنتن می‌‌شود. آیت‌الله سراج متولد سال ۱۲۸۶ در تهران و شاگرد آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم، حاج سید محمد تقی خوانساری و آیت‌الله میرزا محمد همدانی بودند و در حرم عبدالعظیم (ع) دفن شده‌اند . این مستند به کارگردانی بابک مینایی خاطراتی از مجالس وعظ و روضه ایشان است.

مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان نیز با دو اپیزود «بهترین راه» و «کنترل» دوشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۹ تقدیم مخاطبان می‌شود.

داستان «بهترین راه» که دوشنبه برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است روایت‌گر دختری به نام “فیروزه” است که برای فراهم کردن پول دیه پدر محبوسش تلاش می‌کند و نمی‌تواند به سادگی کار پیدا نکند که همین امر مشکلاتی را برای او رقم می‌زند.

عمار تفتی، نیلوفر شهیدی‌فر، خسروخان‌محمدی، جواد زیتونی از جمله بازیگران اپیزود “بهترین راه” هستند.

داستان «کنترل» که سه‌شنبه روانه آنتن می‌شود به قلم طلا معتضدی نگارش شده و هنرمندانی همچون پوریا سیار، ارسطو خوش رزم، خشایار راد، یلدا قشقایی، مرتضی کاظمی، فربد تجویدی در آن نقش آفرینی کرده‌اند. این داستان روایتی از زندگی پدری به نام عزتی است که آرش پسرش را مدام کنترل می‌کند. آرش از این رفتار پدرش عصبی است و به توصیه دوست خلافکارش از مغازه او دزدی می‌کند. پلیس آنها را دستگیر می‌کند و .... .
بازپخش این مجموعه همان روز حوالی ساعت ۲۳ و روز بعد حوالی ساعت ۱۱ خواهد بود.

پخش فیلم‌های سینمایی «تلسکوپ» ساعت ۹:۰۰ ، «نا تمام» حوالی ساعت ۱۳:۳۰ و مستندهای مختلف دیگر نیز از جمله تدارکاتی است که به مناسبت شهادت امام ششم شیعیان از این شبکه روانه آنتن خواهد شد.

امتیاز شما