امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید ماشین آلات کشاورزی از ضایعات

مشاهده ۲۰۴
۱۴۰۲/۰۲/۲۷- ۰۹:۱۶

برنامه «نوآوران» چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، به موضوع تولید ماشین آلات کشاورزی از ضایعات اختصاص خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هدر رفت محصولات کشاورزی به خصوص در زمان داشت و برداشت زیاد است و باید ناوگان تولید و جمع آوری محصولات کشاورزی خود را نوسازی کنیم. ضایعات بخش کشاورزی سالانه ۳ تا ۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دهد. شناسایی چالش های پیش روی صنایع تبدیلی می تواند به تسهیل و توسعه آن کمک نماید. ایجاد صنایع تبدیلی با پشتوانه پتانسیل‌های کشاورزی و صادرات محصولات تولیدی می تواند عاملی بسیار موثر برای جلوگیری از ایجاد ضایعات و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی باشد. همچنان که در سال های اخیر نیز خام فروشی ضربات مهلکی به پیکره اقتصاد کشاورزی ایران وارد کرده است.

در برنامه امروز در خدمت حسین ماکیانی و آقای مقدم از تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی خواهیم بود و در مورد تولید ماشین آلات کشاورزی از ضایعات صحبت خواهیم کرد. نقش محصول در کشاورزی، هزینه‌های تولید و مواد اولیه ساخت محصول از دیگر موارد مطرح در این برنامه می‌باشد.

برنامه «نوآوران» کاری از گروه «کارآفرینی و کسب‌وکار» به تهیه‌کنندگی خانم «لیلا روزبهانی» است که در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۴:۴۰ و به مدت ۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما