امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت و گو با استاد پیشکسوت رادیو؛
در گفت و گو با استاد پیشکسوت رادیو؛

امیدوارم آینده رادیو قشنگتر از گذشته باشد

مشاهده ۳۴۴
۱۴۰۲/۰۲/۳۰- ۱۲:۲۶
تعداد بازدید:344

یک گوینده پیشکسوت رادیو درباره آینده رادیو گفت: ان‌شاءالله پیشرفت بیشتری کنیم و آینده رادیو قشنگتر از گذشته آن باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاد غلامعلی امیر نوری، گوینده پیشکسوت رادیو درباره تاثیرگذاری این رسانه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رادیو تاثیرگذارترین وسیله در ذهن، افکار و رفتار مردم است. اطلاعات، دانش و فرهنگ را رادیو تامین می‌کند. جایگاه رادیو خیلی والا و وسیع است. 

استاد امیر نوری در پاسخ به این سوال که چقدر لازم است نیروی جوان وارد عرصه رادیو شود، افزود: باید نیروی جوان وارد این عرصه شود. باید این آزادی برای همه وجود داشته باشد، که هرکس در حدی از فرهنگ قرار می‌گیرد و دلش می‌خواهد در رادیو فرهنگ باشد، بتواند بخواند و راه داشته باشد. 

گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به اینکه بیان رادیو زبان معیار است، توضیح داد: قبل از وجود رادیو چنین بیانی وجود نداشته است. تمام فرهنگ ما به صورت نوشتاری بوده است. شعر و ادبیات ما که کامل‌ترین ادبیات دنیا و مهمترین فرهنگ جهانی است، در شکل نوشتاری بوده است. بعد از رادیو تمام دانش نوشتاری به بیان معیار و دانش بیان تبدیل شد. الان همه مردم ایران با این بیان صحبت می‌کنند. 

به گفته وی، زبان فارسی زبان ترکیبی است و کوچکترین جزء آن که یک هجا باشد، با ترکیب شدنش یک کلمه دیگر را می‌سازد. در ترکیب کلمات خیلی باید دقت کرد. به عنوان مثال، «ما» یک جزء و هجای متوسط است. «در» هجاست و در ترکیب با «ما» مادر را می‌سازد که معنای دیگری می‌دهد. در بیان خیلی باید دقت کرد. 

استاد امیر نوری با بیان اینکه من حدود ۶۰ سال است که کار گویندگی انجام می‌دهم، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از این مدت را آموزش هم می‌دادم. تقریباً همه گویندگان در کلاس‌هایم شرکت داشتند. من همیشه گفتم حرکت جزو زیبایی زبان است.

این گوینده پیشکسوت رادیو در پاسخ به این سوال که آینده رادیو را چگونه می‌بینید، گفت: ان‌شالله پیشرفت بیشتری پیدا کنیم و آینده رادیو قشنگتر از گذشته باشد.

امتیاز شما