امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

همکاری و تعامل میان کانال اردوی شبکه سحر و «وین تی وی»

مشاهده ۴۰۸
۱۴۰۲/۰۲/۳۰- ۱۴:۴۴

راه‌های همکاری و تعامل رسانه ای میان کانال اردوی شبکه جهانی سحر و «وین تی وی» کشور هند بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روز شنبه 30 اردیبهشت ماه با حضور «ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر»، «عمران ابراهیم عبدالله رسول» و «سیدحسن اختر نقوی» و جمعی از مدیران کانال اردو، در شبکه جهانی سحر معاونت برون مرزی جلسه بررسی راه‌های همکاری و تعامل میان کانال اردوی شبکه جهانی سحر و «وین تی وی» برگزار شد. ابراهیم علی برزی در ابتدا با توضیح درباره شبکه جهانی سحر معاونت برون مرزی بیان داشتند: شبکه سحر در 5 کانال تلویزیونی متشکل از اردو، آذری، بالکان، کردی و سحر افغانستان و 3 رادیو زیر مجموعه کانال ها تلویزیونی مذکور خلاصه می‌شود.

مدیر شبکه جهانی سحر ادامه داد: شبکه سحر یکی از قدیمی ترین شبکه‌های سازمان صداوسیما برای مخاطبان برون مرزی است و در عین حال یکی از جدیدترین کانال های صداوسیما برای مخاطبان خارجی که «کانال سحر افغانستان» است را در خود دارد. وی ادامه داد: ما در مجموعه شبکه سحر و کانال اردو بسیار خرسند هستیم که پذیرا و میزبان دوستان در تلویزیون «وین» کشورهند هستیم و امیدوارم بتوانم با بررسی‌های تعاملی و دقیق، راه‌های سریعی برای پوشش بهتر و اغنای بیشتر مخاطب در شبه قاره و سایر نقاط جهان بدست آوریم. علی برزی افزود: برنامه‌های شبکه جهانی سحر در قالب های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، خانواده، فیلم ، سریال و .... است که از اقبال بسیار زیادی نزد مخاطبان خود برخوردارند و تلاش داریم با درک ذائقه و طبع مخاطب و نیز گسترش همکاری‌ها و تعاملات با رسانه‌های کشورهای جامعه هدف ، به مخاطبان بیشتری دست یابیم.

سیدحسن اختر نقوی رئیس «وین تی وی» هند نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و شبکه جهانی سحر گفت: ما در کشورهند تنها نماینده رسانه ای شیعه زبانان هستیم و امیدوارم در تعامل با کانال اردوی شبکه سحر میزان مخاطبان مان از 50 میلیون فعلی، افزایش چشمگیری یابد چرا که برنامه‌های کانال اردو و برنامه‌های برون مرزی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه سریال ها، مستندها و معرفی جاذبه‌های توریستی و سیاحتی کشور ایران در میان مخاطبان هندو زبان بسیار با اقبال همراه است.  وی افزود: به دلیل تلاش های رسانه ای غرب تصویر و وجه ای که از کشور ایران در میان مخاطبان هندوزبان ارائه می‌شود بسیار منفی است و امیدوارم با همکاری‌های دوجانبه بتوانیم واقعیت های موجود در کشور ایران را به مخاطبان ساکن در شبه قاره هند عرضه کنیم.

در این سفر هیات رسانه ای هند از بخش های مختلف شبکه جهانی سحر از جمله پخش کانال های اردو و کردی شبکه بازدید کردند. لازم به ذکر است در سفر سال گذشته دکتر «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و دکتر « احمد نوروزی» معاون برون مرزی برای حضور در پنجاه و نهمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به کشورهند داشتند، زمینه‌های همکاری‌های رسانه ای فراوانی میان دوکشور ایجاد شد.

امتیاز شما