امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در گفت و گو با خبرگزاری تصویری ایران پرس مطرح کرد:
در گفت و گو با خبرگزاری تصویری ایران پرس مطرح کرد:

جزئیات تفاهم‌نامه همکاری گردشگری ایران و روسیه

مشاهده ۲۷۰
۱۴۰۲/۰۲/۳۱- ۱۵:۵۹
تعداد بازدید:270

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایران جزئیاتی از تفاهم نامه همکاری گردشگری میان دو کشور ایران و روسیه گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «علی اصغر شالبافیان» از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای جهش چشم‌گیر در بخش همکاری گردشگری بین ایران و روسیه خبر داد. «علی‌اصغر شالبافیان» در پایان سه روز مذاکره با مقام‌های بخش گردشگری روسیه و جمهوری تاتارستان درحاشیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی «روسیه - جهان اسلام» در «کازان» گفت: درحاشیه این اجلاس، تفاهم‌نامه جامع همکاری گردشگری بین وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران با وزارت توسعه اقتصادی روسیه امضا شد و توافق‌های خوبی هم با جمهوری تاتارستان در بخش گردشگری به‌دست آمده است. شالبافیان اظهار کرد: تسهیل صدور روادید گردشگری، لغو روادید برای گردشگری گروهی، حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری ایران و روسیه، کمک به توسعه زیر ساخت‌های صنعت گردشگری، ارائه خدمات مناسب به گردشگران و افزایش پرواز‌ها به شهر‌های مختلف ایران و روسیه ازمهمترین بند‌های تفاهم‌نامه جامع گردشگری ایران و روسیه است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران تاکید کرد: تفاهم‌نامه جامع همکاری گردشگری، سند مهمی در بخش گردشگری بین ایران و روسیه است که سفر شهروندان دو کشور را تا حد زیادی ساده می‌کند. شالبافیان بیان کرد: روسیه می‌تواند به یکی از بازار‌های گردشگری دارای اولویت برای ایران تبدیل شود. معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران افزود: پیش از همه‌گیری کرونا ظرفیت گردشگری روسیه حدود 10میلیون نفر بود که بیش 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود. شالبافیان با بیان اینکه از امروز گردشگران روس می‌توانند روادید خود را در فرودگاه دریافت کنند گفت: مسافرانی که به‌طور گروهی به ایران سفر کنند، نیازی به روادید ندارند.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران همچنین به علاقمندی روس‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران اشاره و تاکید کرد: موضوع سرمایه‌گذاری روس‌ها در صنعت گردشگری ایران از ماه‌ها قبل آغاز شده است و به‌زودی به انعقاد قرارداد منجر خواهد شد.

«دیمیتری واخروکوف»، معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز پس از امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری گردشگری با ایران گفت: انتظار داریم در تابستان امسال سفر‌های بدون روادید برای گردشگران از ایران به روسیه راه‌اندازی شود. معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه اظهار کرد: علاوه بر این، از ماه نخست تابستان امسال (ژوئن- ژوئیه)، شهروندان ایرانی می‌توانند برای سفر به فدراسیون روسیه روادید الکترونیکی دریافت کنند.

امتیاز شما