امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقد و‌‌ بررسی فیلمنامه ی فیلم «پیلوت» در رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۶۹
۱۴۰۲/۰۳/۰۱- ۱۱:۳۶

فیلمنامه ی فیلم «پیلوت» در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ دوشنبه یکم خرداد ماه نقد و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه‌ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «پیلوت» اختصاص دارد.
در برنامه این هفته کوروش حسینی، منتقد سینما ، فیلم نامه « پیلوت» به نویسندگی ابراهیم ابراهیمیان و محمدعلی محمدی را بررسی می‌کند.پیلوت فیلمی‌به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۶ است داستان این فیلم درباره همسری است که بدون اجازه شوهرش پسر چهار ساله شان را برای جراحی قلب به تهران آورده. شوهر بی وقت به همراه برادرش سعید خودش را به تهران میرساند و این آغاز بحران پیچیده ای بین آنهاست.شب‌هنگام سعید (جواد عزتی) و برادرش وحید (حمیدرضا آذرنگ) برای ملاقات سهیل ( پسر وحید) به بیمارستان می‌روند. سعید متوجه می‌شود‌ سهیل در اثر انجام عمل جراحی از دنیا رفته است، اما این موضوع را تا صبح از وحید مخفی نگه می‌دارد. با ورود فهیمه (بهدخت ولیان) و پدرش (سعید آقاخانی) به بیمارستان، ‌وحید متوجه فوت فرزندش می‌شود و به دلیل غم فقدان و خشم بی‌خبری به فهیمه حمله می‌برد و او را به باد کتک می‌گیرد. فهیمه و وحید چند ماهی است که از یکدیگر جدا شده‌اند و فهیمه به علت حکم حضانت،‌ بدون اطلاع وحید، ‌سهیل را به تیغ جراحی سپرده است. وحید علی‌رغم بیماری طولانی‌مدت سهیل، عمل جراحی را عامل مرگ فرزندش می‌داند و به همین دلیل به مجادله با فهیمه و حسن می‌پردازد. شنوندگان رادیو فرهنگ تیزر و بخشهایی از این فیلم را نیز می‌شنوند.

برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما