امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در رادیو‌ فرهنگ با نگاهی به کشف حجاب رضاخانی؛
در رادیو‌ فرهنگ با نگاهی به کشف حجاب رضاخانی؛

«به خون کشیده شد خیابان» بررسی می‌شود

مشاهده ۱۷۹
۱۴۰۲/۰۳/۰۱- ۱۱:۴۰
تعداد بازدید:179

تازه‌ترین برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ به گفت‌وگو با «مهناز کوشکی» نویسنده کتاب «به خون کشیده شد خیابان» اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۲:۳۰ دوشنبه یکم خردادماه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «صادق وفایی» به عنوان کارشناس مجری با «مهناز کوشکی» برای معرفی کتاب «به خون کشیده شد خیابان» با عنوان فرعی خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی گفتگو می‌کند. این کتاب توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده و دربردارنده خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی است.

کتاب «به خون کشیده شد خیابان»؛ خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی است که تحقیق آن برعهده مهدی عشقی رضوانی، قربان ترخان، اسماعیل شرفی و رضا پاکسیما بوده و تدوین آن توسط مهناز کوشکی صورت گرفته است.این اثر روایتی است از شاهدان عینی ماجرای کشف حجاب، به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی در دوره حکومت پهلوی نخست، واکنش‌های مردمی و چرایی مخالفت با این طرح از جمله موضوعاتی است که از میان روایت‌های مختلف می‌توان به آن دست یافت.

برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما