امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

معرفی کارآفرینانی از خوزستان و بوشهر در برنامه «کار خونه»

مشاهده ۴۱۹
۱۴۰۲/۰۳/۰۲- ۱۲:۱۳

برنامه «کار خونه» این هفته با حضور کارآفرینانی از شهرهای استان خوزستان و بوشهر روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه چهارشنبه 3 خرداد به روایت زندگی خانم افسانه حبیبی‌ نیا (کارآفرین در زمینه خیاطی) از شهر اندیمشک استان خوزستان می‌پردازد که باعث اشتغال‌زایی برای 20 نفر از اهالی شهرش شده که 10 نفر از آنها جزو زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد هستند. مهناز حبیبی‌نیا (حامی، همراه و خواهر کارآفرین) به همراه جمال شیبه (مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان) مطالبی را در برنامه عنوان می‌کنند.

هفتاد و ششمین قسمت «کار خونه» روز پنجشنبه 4 خرداد به معرفی آقای سام قنبری (کارآفرین در زمینه پرورش زنبور عسل، تولید ملکه و تولید ژل رویال در استان خوزستان) می‌پردازد که توانسته با توجه به ظرفیتها و فضاهای موجود در شهر مسجدسلیمان، باعث ایجاد اشتغال برای 130 نفر از اهالی روستاهای اطراف شهر شود. نریمان قنبری (حامی، همراه و برادر موفقیت پرورش زنبور عسل کارآفرین که راهبر شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان است به همراه جمال شیبه (مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان) در برنامه حضور خواهند داشت.

جمعه 5 خرداد، داستان زندگی پرفراز و نشیب خانم فریده ایازی (کارآفرین در زمینه صنایع دستی همچون حصیربافی، گلیم بافی، نقاشی روی سفال، تولید محصولات دریایی با صدف، رزین، گلابتون‌دوزی و...) روایت می‌شود که توانسته در شهرستان کنگان از توابع استان خوزستان باعث اشتغال خانواده و 250 نفر از اهالی شهر و روستاهای اطراف و همچنین 40 نفر در کارگاهش شود. امین زاهدی (حامی، همراه و همسر کارآفرین) و دکتر محمدرضا میری (مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر) از موفقیت‌های این کارآفرین که راهبر شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استانش می‌باشد، نیز مطالبی بیان خواهند کرد.

برنامه «کار خونه» کاری است از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی، کارگردانی رضا داستانی، اجرای مسعود فروتن و کارشناسی دکتر فاطمه کریم‌وند که با هدف حمایت از مشاغل خانگی به عنوان کسب و کار در جهت ایجاد درآمد خانواده و همچنین بررسی راهکارهای ساماندهی و حمایتی از مشاغل خانگی، از چهارشنبه تا جمعه هر هفته حوالی ساعت 14:10 مهمان خانه مخاطبان خواهد شد.

امتیاز شما