امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در نشست سهرابی و نگاهداری مقرر شد؛
در نشست سهرابی و نگاهداری مقرر شد؛

تمرکز بر تبادل داده‌ها بین مرکز پژوهش‌های مجلس و صداوسیما

مشاهده ۴۹۲
۱۴۰۲/۰۳/۰۲- ۱۴:۵۴
تعداد بازدید:492

در نشست مشترک معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بر استفاده از ظرفیت‌ داده‌های مرکز پژوهش های مجلس برای استفاده در تولیدات رسانه ملی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید تقی سهرابی و بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک، به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به رسانه ملی و ارتباط این موضوعات با قوه مقننه پرداختند.
سهرابی در این نشست با اشاره به وضعیت فعلی رسانه در ابعاد بین‌المللی اظهار کرد: چالش‌های مختلفی پیش روی دنیای رسانه‌ای در سطح ملی و فراملی وجود دارد و صدا و سیما نیز از این مسئله جدا نیست.
وی افزود: رسانه ملی برای انجام ماموریت های متنوع، متعدد و گسترده خود در شرایط فعلی تلاش گسترده و قابل توجهی دارد که  همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه مجلس شورای اسلامی و مراکزی چون مرکز پژوهش ها برای دستیابی به اهداف ترسیم شده بسیار موثر است.
معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما با اشاره به تغییرات گسترده در شکل و محتوای تولیدات رسانه ای در عصر تنوع و تکثر رسانه‌ها در شرایط جنگ نرم و ترکیبی خاطرنشان کرد: در وضعیتی هستیم که دشمن علیه کشور در حال انجام پروژه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای است و در این بین مشخصا رسانه‌ی ملی برای مقابله با هجمه‌ی گسترده‌ای که شاهدش هستیم، در حال نقش‌آفرینی است.
وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی مشورتی نمایندگان، که گزارش و مکتوبات مختلفی را در حوزه‌های گوناگون فراهم می‌کند می‌تواند با بدنه کارشناسی و تخصصی رسانه ملی، نشست‌های منظمی داشته باشد گفت: این جلسات منجر به نگاه گسترده‌تر و جامع‌تر مرکز پژوهش‌ها به موضوعات و مسائل پیش رو خواهد شد.
سهرابی تاکید کرد: بازنمایی دقیق تلاش های رسانه ملی در گزارش های مستمر و مقطعی مرکز پژوهش ها  مخاطبان این گزارش ها بویژه نمایندگان مجلس را برای هم افزایی با صدا و سیما راغب تر می‌کند.
بابک نگاهداری هم در این نشست ضمن استقبال از پیشنهادات معاون رسانه ملی گفت: این آمادگی را داریم که ظرفیت‌های بدنه کارشناسی و پژوهشی مجلس را در همه موضوعات در اختیار سازمان بگذاریم تا برنامه‌سازی در صدا و سیما در ارتباط با مسائل روز جامعه صورت بگیرد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه این مرکز همیشه نگاه حمایتی از صدا و سیما داشته است، عنوان کرد: همواره سعی شده گزارش‌های واقعی از وضعیت موجود و مشکلات رسانه ملی به نمایندگان ارائه شود.
گفتنی است در این نشست که جمعی از مدیران کل معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی هم حضور داشتند؛ مقرر شد جلسات در سطوح عالی تا کارشناسی تداوم داشته باشد.

امتیاز شما