امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

حمایت از طرح های نوجوانان در رشته‌های هنری در«نوساز»

مشاهده ۳۴۰
۱۴۰۲/۰۳/۰۳- ۰۹:۳۴

«نوساز» با هدف حمایت از طرح های کوتاه داستانی و انیمیشن تولید شده نوجوانان روی آنتن شبکه امید می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نوساز» با هدف حمایت از طرح های کوتاه داستانی و انیمیشن تولید شده نوجوانان روی آنتن شبکه امید می رود.

برنامه تلویزیونی «نوساز» با محوریت دعوت از نوجوانانی که در حوزه‌های فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن، طراحی لوگو و پوستر در جشنواره‌هایی چون جشنواره فیلم و گرافیک مدرسه شرکت کرده اند و از برگزیدگان جشنواره هستند، از قاب شبکه امید پخش می‌شود.

ذوالفقاری تهیه کننده این برنامه در این خصوص گفت: از سال گذشته «نوساز» با محوریت معرفی نوجوانانی که در موضوعاتی همچون فیلم کوتاه داستانی،انیمیشن، طراحی لوگو و پوستر فعالیتی داشتند به روی آنتن رفت. در واقع این برنامه پوشش زنده جشنواره‌های مختلف که نوجوانان در آن شرکت و موفقیت هایی کسب کرده بودند، طراحی شد. وی ادامه داد: پس از انعکاس موفقیت رویدادهای فرهنگی نوجوانان تصمیم گرفتیم علاوه بر پوشش زنده از برگزاری این گونه مسابقات، در قالب یک برنامه استودیویی از نوجوانان برگزیده دعوت کنیم تا با حضور در برنامه درخصوص تولیدات خود صحبت کنند. از همین رو از نخستین قسمت برنامه با فراخوان و دعوت از برگزیدگان در حوزه‌های فیلم داستانی کوتاه و انیمیشن، طرح های برگزیدگان را دریافت و از این عزیزان  برای حضور  در برنامه دعوت کردیم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در هر قسمت آثار افراد برگزیده در «نوساز» به نمایش درمی آید و با دعوت از منتقدانی همچون سیدمحمدرضا خردمندان (فیلمساز و کارگردان)، علی زیارانی و مجید کشاورزی (طراح و گرافیست)، سید عماد کریمی فرد (کارگردان و انیمیشن ساز)، تولیدات نوجوانان نقد می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: «نوساز» هر روز به یک موضوع اختصاص دارد. به عنوان مثال روزهای شنبه درخصوص موضوعات مربوط به طراحی لوگو، یکشنبه به موضوع فیلم داستانی، دوشنبه به مبحث انیمیشن و سه شنبه‌ها هم به طراحی پوستر می‌پردازد و هر کس با توجه به علاقه و حوزه فعالیتش می تواند این برنامه را دنبال کند.  تهیه کننده این برنامه تصریح کرد: ویدئوهای آموزشی هم از دیگر بخش های «نوساز» است که از ابتدایی ترین مطالب هر حوزه ،اطلاعات کامل تری ارائه می‌کند و در فضای مجازی هم بارگذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: «نوساز» در نظر دارد تا با حمایت از طرح های کوتاه داستانی و انیمیشن، که در برنامه اعلام می‌شود، این فرصت را در اختیار علاقه مندان این حوزه‌ها قرار بدهد تا بتوانند طرح های خودشان را زیر نظر استادان هر حوزه، به مرحله تولید برسانند و در فصل های بعدی جشنواره ای با هدف معرفی تولیدات جدید برگزار کنیم. ذوالفقاری ادامه داد: از آن جایی که حوزه هنر بسیار گسترده است درصدد هستیم در فصل های بعدی به سراغ حوزه‌های دیگری که با رشته هنر درآمیخته شده است همچون عکاسی، تصویربرداری و .. برویم.

«نوساز» به تهیه کنندگی حسین ذوالفقاری و اجرای مسعود غزنچایی از شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش می‌شود.

امتیاز شما