امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«باغ هنر» و چهل و یکمین سال فتح خرمشهر

مشاهده ۱۷۸
۱۴۰۲/۰۳/۰۳- ۰۹:۵۷

به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر و به منظور بزرگداشت این روز برنامه «باغ هنر» چهارشنبه سوم خرداد از اهواز تقدیم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وحید بیات تهیه کننده برنامه «باغ هنر» بیان کرد: همزمان با سوم خرداد ماه سالروز حماسه جاودان آزادسازی خرمشهر و به منظور پاسداشت این حماسه ملی، و به یاد صدای گرم و تاثیرگذاری که در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است؛ صدای خبر تاریخی که در روز سوم خرداد 1361 از رادیوی جمهوری اسلامی ایران در ساعت 15 شنیده شد:

«شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! خرمشهر! شهر خون، آزاد شد» برنامه «باغ هنر» با همکاری مرکز صدای خوزستان، از اهواز پخش می‌شود.

وی با اعلام این افزود: در برنامه سوم خرداد، به نقد و بررسی آثار هنری مرتبط با این روز خواهیم پرداخت، هنرمندان این استان مانند محمد منسوجیان خواننده خوزستانی، امجد جلالی چهره برترهنراسلامی، مریم دباغزاده هنرمند برگزیده جشنواره، در برنامه حضور دارند و همچنین ابیاتی از یدالله گودرزی که درسال ۶۹  سوم خرداد در خرمشهر سروده، خوانده می‌شود:

 ای عطر نجیب نان و گندم

در موسم سبز فصل پنجم

ای شهرِ همیشه سبز و خرّم

از خاطره‌ها نمی‌شوی گم

این خسته ی کوله بار بسته!

با یاد تو می‌کند تکلم

بیات در پایان افزود: در برنامه امروز، آثار سینمایی که در آزاد سازی خرمشهر ساخته شده معرفی می‌شوند.

گفتنی است «باغ هنر» چهارشنبه سوم خرداد به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای شهاب شهرزاد ساعت 16:00 از شهر اهواز تقدیم می‌شود.

امتیاز شما