امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

یادی از هنرمندان در «هنرنامه» رادیو فرهنگ شد

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۲/۰۳/۰۳- ۱۰:۱۷

برنامه « هنرنامه» پنجشنبه ۴ خرداد بخش های متنوعی دارد که محور اصلی آن درباره «یاد هنرمندان» است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هنرنامه از زوایایی به مقوله‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد که در دیگر برنامه‌های شبکه رادیویی فرهنگ کمتر از آن زاویه پرداخته می‌شود و گذری بر فرهنگ، هنر و ادب در عرصه داخلی و بین المللی دارد و در هر برنامه یک ساعته گروه برنامه ساز با حضور مجری مولف برنامه به موضوعاتی از قبیل چهره‌ها و مفاخر فرهنگی، آثار برجسته فرهنگی، ادبیات و هنر کلاسیک، موسیقی و سینما ، تئاتر ، هنرهای تجسمی و....و راویان آن می‌پردازد. در این هفته ۴ خرداد که از ساعت ١٥:٠٠ پخش می‌شود، استاد باقر خلیلی به غزلیات حافظ تفأل می زند.

در هنرنامه این هفته حمیده رستگار دوست درباره صرالله افجه ای، از هنرمندان عرصه خوشنویسی- صحبت کرده و در خصوص زندگی، آثار و ساختار جدید آثار وی مطالبی را بیان می‌کند. بخش دیگر برنامه صحبت از بزرگ لشگری نوازنده ویولن، آهنگساز است. استاد بزرگ لشگری یکی از موسیقی دانان بزرگ ایرانی است که در روز ۲۷ فروردین ۱۳۰۲ در تهران متولد شد. او یکی از آهنگسازان بنام ایرانی است که در نواختن ویولون تبحر خاصی داشت و جزو برجسته ترین هنرمندان نوازنده این ساز بود.در سال ۱۳۹۳ برای قدردانی از زحمات او مراسی در موزه موسیقی ایران ترتیب داده شد که در همین مراسم ویولونی که بسیاری از قطعات خود را با آن نواخته بود به موزه اهدا کرد. او پس از تحمل مدت طولانی بیماری و به علت کهولت سن در ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ و در ۹۴ سالگی از دنیا رفت.

گفتگو با نیما نیازمند، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در مورد وضعیت بافت و بناهای تاریخی در شهر تهران و معرفی هنر مشبک سنگ از دیگر بخش های این برنامه است. «هنرنامه» را پنجشنبه‌ها از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی «حسین رحمانی» و اجرای کارشناسی «حامد موسوی» روی موج اف ام‌ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

امتیاز شما