امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشست مشترک معاونت امور استان‌ها و مرکز بسیج سازمان
نشست مشترک معاونت امور استان‌ها و مرکز بسیج سازمان

تاکید بر تولید و پخش آثار جدید تبیینی با محور بسیج و انقلاب اسلامی

مشاهده ۴۸۴
۱۴۰۲/۰۳/۰۳- ۱۴:۰۰
تعداد بازدید:484

دکتر حسن عابدینی در نشست مشترک معاونت امور استان‌ها و مرکز بسیج سازمان، بر تولید و پخش آثار جدید تبیینی با محور بسیج و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت سوم و چهارم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری، شورای مدیران معاونت امور استان‌ها، با محوریت بسیج و فعالیت های جهادی و انقلابی برگزار شد.

در این نشست که رییس مرکز بسیج صداوسیما و مدیران آن مرکز، مهمان حضوری معاونت بوده و فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی حوزه‌های بسیج  استان‌ها به همراه مدیران کل مراکز و اعضای شورای معاونین حوزه پیام، از طریق ویدئو کنفرانس جلسه را همراهی می‌کردند، دکتر عابدینی ضمن خیرمقدم به مهمانان، بر اقدامات جهادی در تولید آثار انقلابی و ضروت و اهمیت محافظت از مقر و اماکن صداوسیما با همکاری بسیج صداوسیمای استان‌ها تاکید کرد.

معاون امور استان‌ها همچنین از مدیران کل و برنامه سازان مراکز استان‌ها خواست، برای تولیدات برنامه‌های ویژه محرم و صفر ضمن تعامل با مسئولان هیئت رزمندگان اسلام، از نهادهای عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌شامل بسیج، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، مساجد و حسینیه‌ها برای ساخت آثاری جدید با رویکرد انقلابی و محوریت بسیج مدد گیرند.

عابدینی همچنین حضور و ظهور فرهنگ بسیجی در تولید آثار جدید رسانه ای، ساخت قطعات کوتاه نمایشی، نماهنگ ها و سرودهای حماسی با هدف روشنگری و شفاف سازی اهداف پلید دشمنان نظام و انقلاب را از اولویت های برنامه سازان دانست.

معاون امور استان‌ها از برنامه سازان خواست در دوران جنگ ترکیبی، با تمام توان و با بکارگیری ابزارهای جهادی، روشنگرانه و تبینی به پیشبرد فرامین رهبری کمک کنند و برای تبیین فتنه‌های دشمنان نظام در مدت زمانی کوتاه به تولید آثار جدید اقدام کنند.

در این جلسه دکتر جواد رمضان نژاد رئیس مرکز بسیج صداوسیما ضمن تشریح خواسته‌های رئیس محترم رسانه ملی از مرکز بسیج صداوسیما، برای همکاری و تعامل با مدیران و برنامه سازان در تهران و مراکزاستان‌ها اعلام آمادگی کرد.

وی تشکیل قرارگاه بسیج و تجمیع قوه و توان سازمانی و نهادهای فرهنگی جامعه در برنامه سازی را وظیفه اصلی بسیج صدا وسیما دانست. رمضان نژاد، انسجام بخشی نیروهای انقلابی و رسانه ای سازمان در حوزه برنامه سازی، تشکیل گردان‌های تخصصی برای سازماندهی و پذیرش نیروهای متخصص بسیجی در رسانه را از اولویت های بسیج رسانه ملی دانست.

کشف و تربیت سرمایه‌های متعهد انسانی درون و برون سازمانی در راستای پیشبرد اهداف والای انقلابی و تحول خواه و تولید آثار باکیفیت رسانه ای در گونه‌های مختلف و با موضوع اولویت دار صنعت دانش بنیان برای پخش در شبکه‌های سیما و صدا و برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش اطلاعات به روز رسانه ای در امر برنامه سازی از موضوعات مطرح شده توسط رئیس مرکز بسیج سازمان در این جلسه بود.

رمضان نژاد، سرعت در طراحی محتوا با ساز وکارهای مرکز بسیج، جذب نیروهای برون سازمانی و رسانه ای انقلابی و بسیجی برای تولید و پخش آثار در فضای مجازی، پخش قطعه‌های کوچک برنامه ای در فضای مجازی، هم افزایی برنامه سازان با نهادهای انقلابی خصوصا بسیج مستضعفین و تلاش برای ارتباط فعال و مستمر با اقشار بسیج و تجمیع ظرفیت های آنان و رسانه ملی در قالب طرح های ابتکاری و تعامل با مرکز آفرینش های هنری بسیج و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان‌ها و جذب افراد نخبه به منظور تولید آثار جدید رسانه ای را از ضروریات در حوزه برنامه سازی اعلام کرد.

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، برنامه سازی تحقیقی و تمرکز بر پیش بینی فرایندها با در نظر گرفتن موقعیت های جغرافیایی را یکی دیگر از عوامل مهم در امر تولید و برنامه سازی در دوران تحول عنوان کرد . وی در این جلسه بر ساخت برنامه‌هایی با موضوعات نقد حکومت پهلوی و فرهنگ غرب ، وضعیت زنان و مسائل آنان در جمهوری اسلامی و پیشرفت های کشور در حوزه صنایع و بهداشت در بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رضوانشهری نماینده ولی فقیه در بسیج سازمان ضمن تاکید بر افزایش فعالیت بسیج در صداوسیما، بر عمق بخشی به معرفت دینی و سیاسی برنامه سازان به منظور اجرای توصیه‌ها و فرامین مقام معظم رهبری و تولید آثار انقلابی تأکید نمود. رضوانشهری از اضافه شدن مدیریت جدیدی تحت عنوان مدیریت عقیدتی و نظارت در رده‌های بسیج صداوسیما با هدف تقویت بازوان قدرتمند فرماندهان بسیج تهران و مراکز استان‌ها خبر داد.

گفتنی است قاسم فرودی فرمانده حوزه بسیج صداوسیمای خراسان رضوی به نمایندگی از فرماندهان بسیج استان‌ها، مهمان غیر حضوری این جلسه بود که از طریق ویدئو کنفرانس به تشریح عملکرد بسیج استان پرداخت و برای تعامل با مرکز بسیج سازمان در امر برنامه سازی اعلام آمادگی کرد.

 

امتیاز شما