امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تجلیل از عوامل مستند برنامه" احسان ماندگار "

مشاهده ۳۰۹
۱۴۰۲/۰۳/۰۴- ۰۹:۰۰

با حضور مدیر کل صداوسیمای آذربایجان شرقی و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از عوامل مستند برنامه « احسان ماندگار » تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی وقف را فدک اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: هشتصد نوع نیت وقفی داریم و به پاسداشت نیت خیران در عرصه‌های مختلف کشاورزی ، ترویج شعائر اهل بیت (ع) ، دارو و درمان، آموزش و پرورش و نیز برای بهره وری بیشتر استان از موقوفات در خدمت صنعت اقدام شده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه وقف می تواند موجب رونق اقتصادی تبریز  در حوزه گردشگری باشد، تصریح کرد: برای احیا و توسعه آستان مقدس امامزادگان تلاش های زیادی صورت گرفته است اما در این بین نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها هستیم که می تواند با دوری از نگاه جزیره ای به ثمر برسد.

وی همچنین احداث  ۴۰۰ مدرسه و ۷ بیمارستان وقفی را از اقدامات اوقاف استان برشمرد و خاطر نشان شد : بزرگترین مجموعه سردخانه، باغ ها و نهالستانها در استان ایجاد شده و خدماتی که می تواند مردم را به موضوع وقف ترغیب کند بسیار مهم هستند به همین جهت در راستای ترویج فرهنگ وقف صداو سیما می تواند کمک رسان ما باشد .

 مدیر کل صدا وسیمای استان آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه بحث وقف از قدیم از بحث هایی بوده که مورد توجه همگان بوده است، گفت: وقف باعث شده تا دین مبین اسلام بتواند علیرغم این همه دشمنی دشمنان که توسط مبلغان ، بخصوص قوم یهود در طول تاریخ صورت گرفته روی پای خود بایستد .

دکتر اکبر رضایی موضوع وقف را از جمله موضوعاتی دانست که در بسیاری از جاها به کمک دین آمده است و اظهار داشت: در کشور ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهادی بنام سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شده که یک نعمت بزرگ برای کشورمان است و می‌بینیم که چه اقدامات ارزشمندی در امامزاده‌های ما در طول سالیان گذشته صورت گرفته که جای  افتخار دارد .

وی با بیان اینکه اگر تلاش های صورت گرفته در خصوص وقف  انعکاس نشود خود وقف نیز رونق چندانی شاید نداشته باشد، اظهار داشت: تلاش داریم تا جایی که در توان داریم در خدمت فعالان دینی و خصوصا بحث وقف باشیم و برای اینکه مقداری هدایت شده جلو برویم نیازمند برنامه ریزی و همت جمعی هستیم.

مدیر کل صدا وسیمای اذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا رغبت عموم مردم را به وقف افزایش دهیم خاطر نشان کرد: ارتباطی که شما با رسانه دارید برای ما ایجاد وظیفه کرده است و ما هم سعی می‌کنیم دراین زمینه تلاش های زیادی داشته باشیم و امید است  در بحث وقف تبریز را بعنوان نگینی در استان به دنیا نشان دهیم.

وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به وقف اینگونه است که باید یک مرکز فرهنگی باشند و ما هم آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا با کمک شما مولفه‌های  بقاء متبرکه به مراکز فرهنگی احصا شود و ان را به یک مدل تبدیل کنیم و بر این اساس منویات رهبر معظم انقلاب محقق شود.

تصاویر

امتیاز شما