امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در رادیو فرهنگ؛
در رادیو فرهنگ؛

بررسی نقش رسانه‌ها در تبیین سیاست های جمعیت

مشاهده ۱۳۸
۱۴۰۲/۰۳/۰۶- ۰۹:۲۴
تعداد بازدید:138

«بنیان فردا» عنوان ویژه برنامه گروه تاریخ و‌اندیشه رادیو فرهنگ است که از این هفته (شنبه ۶ خرداد ) با موضوع بررسی نقش رسانه‌ها در تبیین سیاست های جمعیت پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هر چند امروزه تکثر رسانه‌ها باعث پیدایش مخاطب متکثر و البته تخصصی شده است و به این ترتیب نمی توان از طریق یک رسانه تمام مخاطبان مورد نظر را در مورد موضوعی به اجماع رساند؛ اما با یک برنامه ریزی درست و همه جانبه می توان از تمام امکانات رسانه ای بهره برد و در انتقال درست و به موقع اطلاعات در زمینه‌های جمعیتی به مخاطبان تا حدود زیادی به اهداف تعیین شده در برنامه‌های راهبردی جمعیتی رسید. کاهش جمعیت کشورهای اسلامی‌ پروژه ای از قبل طراحی شده است که از طریق رسانه‌های جمعی کشورهای غربی ترویج می‌شود؛ در صورتی که کشورهای در حال توسعه مانند ایران، نرخ نزولی رشد جمعیت خود را کنترل ننمایند، طی چندین سال آینده با مشکل بزرگ پیری جمعیت و کاهش خطرناک جمعیت روبرو خواهند شد که هزینه زیادی را برای اقتصاد و امنیت کشور به دنبال خواهد داشت. از این رو این برنامه ضمن گذری کوتاه از برنامه‌های تبلیغی رسانه‌های غربی برای مهار سیاست کاهش جمعیت ایران، برنامه‌ها و نقش رسانه‌های داخلی در تبیین سیاست های طرح جوانی جمعیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر امیر نوده فراهانی جامعه شناس و کارشناس جمعیت و دکتر محمد جواد توکلی پژوهشگر جمعیت کارشناسانی هستند که در برنامه «بنیان فردا» این هفته درباره نقش رسانه‌ها در تبیین طرح جوانی جمعیت بحث و گفتگو می‌کنند.
در بخشی از این برنامه فاطمه داوودیان گزارشی از دیدگاه مردم در خصوص این موضوع تهیه کرده است که پخش می‌شود.
برنامه «بنیان فردا» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی راضیه گردکاهد ساعت:۱۰:۳۰ شنبه از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما