امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
روی آنتن هیسپان تی وی؛
روی آنتن هیسپان تی وی؛

«شیشه دارو» از حضور مجدد سوریه در اتحادیه کشورهای عرب می‌گوید

مشاهده ۲۶۳
۱۴۰۲/۰۳/۰۶- ۱۴:۵۷
تعداد بازدید:263

در این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، ماریانو سلمان مجری برنامه به بررسی حضور مجدد سوریه در اتحادیه کشورهای عرب می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شیشه دارو» در این قسمت به بررسی حضور مجدد سوریه در اتحادیه کشورهای عرب پس از تعلیق سال 2011 اتحادیه عرب می‌پردازد.چند ماه بعد از بحران سوریه در دوازدهم نوامبر 2011، برخی کشورهای عربی مثل دولت وقت قطر و عربستان سعودی تصمیم گرفتند عضویت سوریه در نشست های اتحادیه عرب تعلیق شود. برخی کشورهای عربی نیز نمایندگی‌های سیاسی و حتی کنسولی خود در سوریه را تعلیق و تعطیل کردند. اکنون بعد از حدود دوازده سال از آغاز بحران و شکست پروژه براندازی در سوریه و باقی ماندن بشار اسد در قدرت، اتحادیه عرب در نشستی درسطح وزیران تصمیم به رفع تعلیق کرسی دمشق و بازگشت سوریه به این اتحادیه را اعلام کرد. «شیشه دارو» به مسائل سیاسی و بین المللی می‌پردازد و رسانه‌ها را با این چالش که درمانی برای مسائل پیرامون خود ندارند، رو به رو می‌کند‌ و در عین حال، تناقضات آنها را در خروج از بی طرفی و صداقت رسانه ای آشکار می‌کند.

برنامه «شیشه دارو» به تهیه کنندگی خاویر سلیمان و با اجرای ماریانو سلمان شنبه‌ها ساعت 13:00 روی آنتن هیسپان تی وی می رود. تکرار این برنامه 17:30همان روز و یکشنبه ساعت 8:00 15:30، 21:30به روی آنتن هیسپان تی وی خواهد رفت.

امتیاز شما