امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند؛
در «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند؛

«فصل بی‌هراسی» به همراه داستان زندگی اولین شهید مفاسد اقتصادی

مشاهده ۱۲۵
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۰:۲۲
تعداد بازدید:125

رمان «فصل بی‌هراسی» و نمایشنامه «موکت بر» در «چاپخانه» یکشنبه ۷خردادماه رادیو فرهنگ معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو کتاب آثارشان معرفی می‌شود. در بخش نخست برنامه «محمدرسول تبیک» به عنوان کارشناس مجری برنامه با «حسین فاضل» نویسنده رمان «فصل بی‌هراسی» گفتگو می‌کند‌. رمان «فصل بی‌هراسی» به قلم محمد حسین فاضل با موضوع انقلاب و پیرامون حوادث تلخ و شیرین ماه آخر ۱۳۵۶؛داستان جوانی است که به خاطر یک دفترچه پا میان گروه‌های مختلف مبارز قبل از انقلاب می‌گذارد در حالی که تا به حال از مبارزه فراری بوده است ناخواسته بنا بر وصیت یکی از دوستانش پایش وسط گروه‌های مختلف مبارز باز می‌شود.

فصل بی‌هراسی داستانی است که در وسط دعواهای گروه‌های مختلف به دنبال حقیقت مبارزه و انقلاب می‌گردد. نویسنده تلاش زیادی کرده است تا راه و بیراه را کشف و بی‌پرده به مخاطب نشان دهد. در بخش دوم برنامه «مصطفی محمودی» کارشناس مجری برنامه با «مجید کاظم‌زاده مژدهی» نویسنده نمایشنامه «موکت‌بر» گفتگو می‌کند. مجید کاظم‌زاده مژدهی نویسنده و کارگردان تئاتر فعالیت خود را از اواخر دهه هفتاد در رشت آغاز کرد. «آواز در مه»، «ملاقات در ساعت 7»، «چهار نعل به آسمان»، «انتهای آسمان»، «همین نزدیکی‌ها» و «ملاقات در ساعت 7» تنها بخشی از آثار این هنرمند است که در طول حضورش در سه دهه فعالیت نمایشی به عنوان نویسنده و کارگردان به اجرای آن‌ها پرداخته است.
نمایش «موکت‌بر» به نویسندگی و کارگردانی این هنرمند تازه‌ترین اثر او در ژانر کمدی درام اجتماعی است که با برداشتی از زندگی شهید ناصر پیروی اولین شهید مفاسد اقتصادی در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر بود.
برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما