امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به رادیو فرهنگ رسید؛
به رادیو فرهنگ رسید؛

«پرچمِ در اهتزاز» روایت‌هایی از مسجد ارگ در محرم

مشاهده ۲۱۰
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۰:۲۴
تعداد بازدید:210

در برنامه «داستان یک کتاب» امروز یکشنبه ۷خردادماه کتاب «پرچمِ در اهتزاز»، روایت یک دهه از نخستین محرم کرونایی در مسجد ارگ تهران، به‌قلم سمیه جمالی معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «پرچم در اهتزاز» محصول مؤسسه ‌هنری‌ رسانه‌ای سلوک به‌‌ قلم سمیه جمالی است که توسط انتشارات سوره‌‌ مهر منتشر شده است. این کتاب شامل مجموعه‌ روایتی پیوسته و منسجم از دَه شب عزاداری در اولین محرم کرونایی مسجد ارکِ تهران است.
سمیه جمالی نویسنده و روزنامه‌نگار و مدرس داستان‌ نویسی است که پیش از این کتاب «زن رفت تا مترسک باشد» را نوشته است. جمالی در «پرچم در اهتزاز»، راوی شب‌های عزاداری سالار شهیدان در هیأتِ «حسین‌جانِ» مسجد ارگ است. او حضور مردم را روایت کرده است؛ مردمی‌ که با وجود همه محدودیت‌ها، پرچم سیدالشهد ا(علیه‌السلام) را برافراشته نگه‌ داشتند و به شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم پای‌بند بودند.این کتاب شامل ۱۱ فصل است. فصل اول، روایت نسبت نویسنده با محرم و هیأت «حسین‌جان» است. هریک از فصل‌های بعدی نیز به یکی از شب‌های دهه اول محرم ۱۳۹۹ اختصاص دارد.

«داستان یک کتاب» عنوان برنامه ای تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که ساعت۲۰:۰۰ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر پخش می‌شود. رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز در دسترس است.

امتیاز شما