امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

«خوش نمک» کپی هیچ برنامه‌ای نیست/ سلبریتی‌ها به تکرار رسیده‌اند

مشاهده ۴۷۰
۱۴۰۲/۰۳/۰۸- ۱۰:۲۲
تعداد بازدید:470

تهیه‌کننده برنامه «خوش نمک» درباره ویژگی‌های این برنامه تازه در شبکه نسیم، فضای مردانه ترکیب شرکت‌کننده‌های آن و فرایند انتخاب مجری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مقداد مومن‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «خوش نمک» که به تازگی روی آنتن شبکه نسیم رفته است درباره این برنامه که قرار است فضای سرگرم‌کننده و طنازانه‌ای داشته باشد به خبرنگار مهر بیان کرد: هدف ما این بود که با الگوبرداری از فرهنگ شب‌نشینی‌های ایرانی بازی‌هایی ارائه کنیم که با ساده‌ترین ابزار و در کوچک‌ترین فضاها مثل خانه‌ها و میان خانواده‌ها قابل‌اجرا باشند. مطلوب ما این بوده که افراد با هر سن و سالی بتوانند با این بازی‌ها ارتباط برقرار کنند و یک جامعه هدف کوچک و مشخص مدنظر ما نبوده است.

وی درباره طراحی بازی‌های برنامه و جذابیت شان برای مخاطب عنوان کرد: بازی‌های «خوش‌نمک» را می‌شود در دو دسته بازی‌های کلام‌محور و بازی‌های حرکت‌محور قرار داد. خیلی از این بازی‌ها با الگوبرداری از بازی‌های نوستالژیک و با توجه به فرهنگ ایرانی بازطراحی و در واقع منجر به خلق بازی‌های تازه با نام‌های تازه شده‌اند. همه این فرایند توسط گروه ایده‌پردازی، گروه نویسندگان و گروه کارگردانی شکل گرفته است و بازی‌ها بعد از آزمون و خطاهای مختلف و تمرین با شرکت‌کنندگان آزمایشی تایید و نهایی شده‌اند.

«خوش نمک» کپی هیچ برنامه‌ای نیست/ سلبریتی‌ها به تکرار رسیده‌اند

این تهیه‌کننده در ادامه درباره انتخاب مجری برنامه توضیح داد: فکر کردیم مجری و میزبان این برنامه باید توانایی حاضرجوابی و آمادگی اضافه کردن به موقعیت‌های کمدیِ خلق‌شده توسط شرکت‌کنندگان را داشته باشند. میلاد صالح‌پور به پشتوانه تجربه طولانی اجرای کمدی و حضور همیشگی‌اش در میان قشرهای مختلف مردم توانست خود را در اجرا ثابت کند.

وی اضافه کرد: گروه «خوش‌نمک» هم که به دنبال معرفی یک چهره شاخص و نه لزوماً مشهور بود به میلاد صالح‌پور اعتماد کرد و او را پذیرفت و او هم روزبه‌روز در حال پیشرفت و نزدیک‌تر شدن به قالب مدنظر برنامه است.

مومن‌نژاد درباره فضای شرکت‌کنندگان این برنامه و اینکه آیا صرفاً قرار است برنامه‌ای مردانه باشد گفت: این موضوعی است که پیش از تولید برنامه هم در گروه ایده‌پردازی به آن فکر شده بود. گواه این ادعا هم این است که در فراخوانی که در فضای مجازی برای جذب شرکت‌کننده داده شده بود خانم‌های داوطلب هم در جلسات مصاحبه حاضر و تعدادی از آنها برای شرکت در برنامه انتخاب شدند؛ ولی برنامه به دلیل تازه بودن در فرم و محتوا نیاز به زمان دارد تا شکل بگیرد.

«خوش نمک» کپی هیچ برنامه‌ای نیست/ سلبریتی‌ها به تکرار رسیده‌اند

وی حضور زنان در برنامه را به زمانی دیگر موکول کرد و یاداور شد: بعد از اینکه برنامه هویت و فرم خودش را پیدا کرد از خانم‌ها هم برای شرکت در برنامه دعوت به عمل خواهد آمد. گرچه که در ایران و اساساً در دنیا تعداد خانم‌های فعال در عرصه کمدی کمتر از تعداد آقایان است و برای ضبط این برنامه با خانم‌ها لازم است تعداد خانم‌های واجد شرایط به حد نصابِ گروه‌بندی در سه مرحله برسد که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی در واکنش به فضای سرگرمی در این برنامه در قیاس با برنامه‌هایی در این فضا عنوان کرد: ما همیشه در برنامه‌های بیگ پروداکشن سلبریتی‌ها را دیده‌ایم اما شعارمان در این برنامه نبود سلبریتی است.

وی اضافه کرد: «خوش نمک» نه کپی است که بگوییم از خارجی‌ها گرفته شده و نه از داخلی‌ها گرفته شده برای چنین برنامه‌ای نمی‌توان هزینه آن چنانی کرد بلکه باید ابتدا برنامه خود را پیدا کند و بعد مرحله به مرحله هزینه شود ما خواستیم ابتدا استارت بزنیم و بعد ببینیم می‌شود ادامه داد یا خیر.

وی درباره نبود چهره شناخته‌شده به‌عنوان مجری و دیگر بخش‌ها نیز گفت: همیشه سلبریتی‌ها در تلویزیون و سینما دیده شده‌اند و هر کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند و حتی به تکرار رسیده‌اند. این چهره‌ها در سال‌های اخیر به همه برنامه‌ها هم رفته‌اند و ما خواستیم با الگوی دیگری پیش رویم که در این برنامه از چهره و سلبریتی استفاده نکنیم. چهره‌ها را مردم هم در تلویزیون و هم در شبکه خانگی دیده‌اند.

«خوش‌نمک» مسابقه کمدی شبکه نسیم به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان، کارگردانی امیر طهرانی و اجرای میلاد صالح‌پور است که سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. این مسابقه در دو فصل هفتاد قسمتی در حال تولید است. در هر قسمت از این مسابقه پنج شرکت‌کننده که از شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشورمان گرد هم آمده‌اند، برای اثبات بامزگی خودشان با هم رقابت می‌کنند.

امتیاز شما