امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

برگزاری همایش فارسی‌زبانان در ارمنستان

مشاهده ۳۲۸
۱۴۰۲/۰۳/۱۰- ۱۳:۵۶
تعداد بازدید:328

همایش بین‌المللی ایرانشناسان و فارسی‌زبانان با حضور بیش از چهل کشور در دانشگاه اسلاونی در ایروان، پایتخت ارمنستان، برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ایران‌شناسان و فارسی زبانان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی بیش از چهل کشور جهان در همایش بین‌المللی ایرانشناسان و فارسی‌ زبانان در پایتخت ارمنستان حضور دارند. سخنرانان در روز نخست این همایش بر گسترش زبان فارسی در بین دانشجویان و علاقه‌مندان به این زبان ارزشمند با هدف توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بین کشورها تاکید کردند.سخنرانان تصریح کردند: فراگیری زبان‌فارسی در بین ملت‌ها به‌ویژه در بین نخبگان و اندیشمندان سبب همگرایی هرچه بیشتر ملت‌های دوستدار زبان فارسی می‌شود.ارتقای دانش زبان‌فارسی و تبادل تجربه ایران‌شناسان و فارسی‌زبانان هدف اصلی همایش بین‌المللی ایرانشناسان و فارسی‌زبانان در ارمنستان اعلام شده است.

این همایش به‌مدت سه روز برگزار می‌شود. محققان زبان‌‎فارسی، پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سراسر جهان با شرکت در کمیته‌های مختلف همایش بین‌المللی ایرانشناسان و فارسی‌زبانان در ارمنستان درباره راه‌های توسعه زبان‌فارسی و فرهنگ و ادب فارسی در بین ملت‌های مختلف می‌پردازند.

امتیاز شما