امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

برگزاری گردهمایی معاونین صدای استان‌ها در دیار حاج قاسم

مشاهده ۵۰۹
۱۴۰۲/۰۳/۱۰- ۲۲:۲۱

به گفته دکتر حسن عابدینی، در دوران تحول، رادیو ضمن انتقال اخبار، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان، می‌بایست ظرفیت های استان‌های مختلف را حتی به دوردست ترین مناطق کشور معرفی کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یازدهمین گردهمایی معاونین صدای استان‌های رسانه ملی با عنوان «خلاقیت و ابتکار، پیشران رادیوهای استانی در مسیر تحول» در شهرستان کرمان برگزار شد.

در این گردهمایی دو روزه که به همت اداره کل صدای استان‌ها و حمایت و مساعدت صداوسیمای استان کرمان برگزارشد معاونین صدای مراکز با حضور در کارگاه‌های مختلف تخصصی به تبادل نظر و بررسی وضعیت موجود رادیوهای استانی و استفاده از شیوه‌ها و راهبردهای جدید رسانه ای در راستای تحقق سند تحول رسانه و سیاست های گام دوم انقلاب اسلامی‌پرداختند.

دکتر عابدینی معاون امور استان‌ها در آیین اختتامیه یازدهمین گردهمایی معاونین صدای مراکز گفت: سند تحول صدا و سیما بر پایه دو محور هویت محوری و عدالت گستری ترسیم شده است و رسانه ملی می‌بایست برای تولید و پخش برنامه‌هایی با این دو محورکه از تأکیدات مقام معظم رهبری است اهتمام ورزد. وی ادامه داد: رادیو به دلیل ارزان و در دسترس بودن می تواند با تولید برنامه‌های هویت محور و عدالت گستر، گام های محکم و موثری برای انتقال پیام به مخاطبان بردارد.

 معاون اموراستان‌ها افزود: در دوران تحول، رادیو ضمن انتقال اخبار، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان می‌بایست ظرفیت های استان‌های مختلف را حتی به دوردست ترین مناطق کشور معرفی کند. وی ادامه داد، شبکه‌های رادیویی صدا می توانند آداب، رسوم، سنت‌ها و مشکلات استان‌های مختلف را به مخاطبان سراسر کشور اطلاع رسانی کنند.

دکتر عابدینی بر ضرورت تبلیغ برنامه‌های صدا در شبکه‌های سیما و فضای مجازی تاکید کرد و افزود: رادیو به عنوان رسانه پر مخاطب باید هدفمندانه و با رویکرد اطلاع رسانی، آموزش و توجه به نقش و کارکرد میانجی گرانه به تولید برنامه بپردازد. وی همچنین از یکسان سازی پرداخت های مالی برنامه سازان رادیویی و تلویزیونی تهران و مراکز استان‌ها خبر داد.

در این گردهمایی دکتر ابراهیم شمشیری مدیرکل صدای استان‌ها، هدف برگزاری این گردهمایی را تبادل نظر، هم افزایی و استفاده از تجربیات نخبگان و خبرگان برای ایجاد تحول در رسانه اعلام کرد.

شمشیری گفت: از آنجا که رادیو های استانی مخاطبان زیادی در سطح کشور دارند، برنامه سازان رادیویی مسئویت خطیری در تولید برنامه‌هایی برای انتقال مفاهیم فرهنگی و اصیل کشورمان برعهده دارند و می توانند از ظرفیت شنوندگان در تهیه و پخش برنامه‌ها رادیویی استفاده کنند، از این رو این رسانه وظیفه مهمی در ایجاد حال خوب مخاطبان برعهده دارد.

مدیر کل صدای استان‌های رسانه ملی ادامه داد: موضوع کودک و رادیو، مدیریت فضای مجازی و اجرای سند تحول صدا و سیما از محورهای اصلی برنامه سازی در شبکه‌های رادیویی استان‌ها به شمار می آیند و رادیو در تلاش است، آثار جدید خلاقانه و مبتکرانه ای تولید کند.

در ادامه مراسم از معاونین صدای مراکز مازندران، فارس، اردبیل، قزوین، بوشهر و خراسان جنوبی با توجه به نتایج ارزیابی سالانه و میانگین رشد سالانه و با توجه به نظرسنجی سال 1401، تشکر شد.

همچنین از دو معاون صدای مراکز که به افتخار بازنشستگی نایل آمدند و دو معاون صدا که در حوزه دیگری مشغول به فعالیت شدند هم قدردانی گردید و همچنین از برنامه سازان برتر در برنامه‌های مشترک شامل: شبهای ایران، لبخند ایرانی، شما بپرسید، شعارسال و مستند پیشرفت تقدیر شد.

در این مراسم برای تولید برنامه" شب های ایران" از علی جعفری جم از مرکز خراسان جنوبی، بهمن یداللهی از مرکز مازندران و اسماعیل حسن زاده از مرکز فارس قدردانی شد. احسان مرادی برنامه ساز مرکز کرمانشاه، مهدی چمن رسان برنامه ساز مرکز کرمان و مجتبی طالبی برنامه ساز مرکز گلستان نیز برای تولید مشترک برنامه "لبخند ایرانی" برگزیده شدند. سولماز ملکی از مرکز اردبیل، مهدی امیرآبادی زاده از مرکز خراسان جنوبی و مهدی آذری از مرکز گیلان نیز برای تهیه برنامه "ایران سربلند " منتخب شدند.

 برای تولید برنامه مشارکتی مستند پیشرفت، از مهدی قاسم زاده از مرکز مازندران (قصه شیرین سیمین)، مهدی آزادی از مرکز گیلان (افق روشن)، محمد رهبری نژاد از مرکز لرستان (تار و پود)، سپیده لیلا اسراری از مرکز فارس ( کیمیای سبز )، مجتبی سعیدی ازمرکز آذربایجان غربی ( روی خط تولید) و مریم امینی از مرکز ایلام برای تولید "راه روایت می‌کند" قدردانی شد.

هنگامه داوودی از مرکز مازندران، فریبا پورعلی از مرکز کهگیلویه و بویر احمد و اسرا مهدی زاده از مرکزآذربایجان شرقی نیز برای تولید برنامه "شما بپرسید" منتخب شدند.

گفتنی است در حاشیه این همایش، بازدیدی از صداوسیمای استان کرمان صورت گرفت و مدیران ستادی معاونت در نشستی دوساعته با عوامل برنامه ساز صدای مرکز، ضمن گفت و گو با همکاران، درجریان مشکلات، موانع، دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنها با هدف پیشرفت کیفیت برنامه‌های صدای این مرکز قرار گرفتند.

در ادامه این نشست، نیز مدیران ستادی معاونت به سؤال ها و دغدغه‌های همکاران پاسخ دادند و برای برخی از موارد که نیاز به پیگیری از سوی ستاد بود، قول مساعدت و پیگیری موضوع و حل مسئله داده شد. همچنین بازدیدی از رادیو شهری رفسنجان انجام شد و همکاران برنامه ساز این رادیو به طرح چالش ها و نواقص مجموعه پرداختند.

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این گردهمایی بر اهمیت و نقش بسزای فعالان حوزه رادیو در جهاد تبیین، بصیرت افزایی و ترویج مکتب حاج قاسم تاکید کرد.

دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان هم در این گردهمایی از اهمیت نقش رادیو در معرفی ظرفیت های فراوان استان، طرح مسائل و مشکلات آن و ارائه راه حل هریک از آنها با هدف تقویت انگیزه مدیران، فعالان اقتصادی و نخبگان و رفع مشکلات و گسترش ظرفیت ها و نقاط مثبت منطقه، مطالبی بیان نمود.

دکتر علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان نیز با اشاره به اهمیت جایگاه رادیو در جامعه گفت: رادیو موظف است، در تولید برنامه‌هایی با محور جهاد تبیین جدیت داشته باشد. وی ادامه داد: رادیو به عنوان رسانه ای پویا و سهل الوصول می تواند نقش به سزایی در این امر داشته باشد. همچنین علیرمضانی در این گردهمایی از راه اندازی رادیو زیارت در شهرستان کرمان خبر داد.

امتیاز شما