امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازخوانی تاثیر اندیشه و افکار امام انقلابی در شبکه گلستان

مشاهده ۳۷۳
۱۴۰۲/۰۳/۱۱- ۱۰:۴۹

صداوسیمای گلستان به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و نیز قیام خونین 15 خرداد، با تدارک ویژه برنامه‌های مختلفی به معرفی شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی و ابعاد قیام تاریخی 15 خرداد 1342 می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای گلستان به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و نیمه خرداد 1342 ویژه برنامه «هجر آفتاب» را به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری در نظر گرفته که تقدیم بینندگان همیشه همراه خود می‌کند.
 این ویژه برنامه همزمان  با شب رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به تبیین اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام راحل و نیز نقش امام خمینی (ره) در الگوگیری مردم دیگر کشورها و شکل گیری مبارزات انقلابی آماده شده است و این ویژه برنامه به مسائلی همچون قیام 15 خرداد به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی و تأثیر این رویداد مهم به تغییراوضاع و احوال آن روزها با بخش های متنوعی از جمله گفتگو با کارشناسان مذهبی شیعه و اهل سنت، دعوت از شعرا و نویسندگان و گزارش مردمی و ...می‌پردازد.
«هجر آفتاب» در دو قسمت 75 دقیقه ای یکشنبه و دوشنبه 14 و 15 خرداد ساعت 21:00 از شبکه گلستان تقدیم بینندگان همیشه همراه می‌شود.   
همچنین ویژه برنامه «رهبر» را به مناسبت سی وچهارمین سال زعامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای آشنایی بیشتر با شخصیتی مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و ...  به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری روی آنتن می‌برد.                                                                          
معاونت صدای گلستان نیز ویژه برنامه «سوگ سَرو» را 13 خرداد از ساعت 17:00 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی لطیفه دوجی با بخش های مختلفی از جمله پخش گزارش مردمی، آنونس، وکس پاپ، ارتباط زنده با گزارشگران قم و... را با گویندگی ارمغان سرایداری برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.
در روز 14 خرداد مصادف با سالروز ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)  با ویژه برنامه «همیشه با امام » به تهیه کنندگی زهرا نوری از ساعت 17:00 به مدت 120 بصورت زنده با بخش های متنوعی چون  گفتگو با کارشناسان سیاسی و مذهبی، دعوت از دانشجویان کشورهای اسلامی از دانشگاه جامع المصطفی العالمیه، شاعران و نویسندگان، پخش گوشه ای از وصیت نامه گوهر بار امام، نگاهی اجمالی به آثار امام و بررسی دیدگاه اندیشمندان کشورهای مختلف در خصوص شخصیت امام خمینی (ره) ، پخش سخنرانی امام خمینی (ره) بخصوص در مورد جایگاه زن و حجاب،  گزارش مردمی و... را با گویندگی فاطمه شاه حسینی به سمع شنوندگان همیشه همراه می رساند.

همچنین رادیو گلستان ویژه برنامه «طلیعه » و «دلارام» را به تهیه کنندگی مجتبی طالبی 15 خرداد روی آنتن می‌برد و برنامه «طلیعه» از ساعت 17:00 به مدت 120 دقیقه با بخش های مختلفی از جمله شعرخوانی با موضوع 15 خرداد و قیام خونین فیضیه، مباحث کارشناسی با حضور حجت الاسلام احمد محمدیان،  معرفی کتاب، گزارش مردمی، بخش تاریخ نگار و ... با گویندگی حسین عاشور  و برنامه «دلارام» را از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه به معرفی کتاب هایی که امام خمینی(ره) درخصوص کودک و نوجوان صحبت نموده و معرفی کتاب درباره شخصیت و مبارزات حضرت امام خمینی از بخش‌ها و موضوعات اصلی این برنامه است را تقدیم شنوندگان همیشه همراه خود می‌کند.
رادیو گلستان در ایام 14 و 15 خرداد با دو میزگرد یکی با عنوان «خرداد طلوع انقلاب»در دو روز به مدت 45 دقیقه به تهیه کنندگی حمیدرضا کاویانی با حضور برخی از فعالان رسانه و فضای مجازی در بحث رساندن دستاوردهای مهم 14 و 15 خرداد به نسل جوان را روی آنتن می‌برد.
و دومین میزگرد با عنوان «طلوع شرق» در دوقسمت قسمت اول بررسی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)و قسمت دوم بررسی انقلاب های دنیا  که در این قسمت سعی شده است خلاصه ایی از اقلاب های مختلف چون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب روسیه، انقلاب مائو و تفاوت این انقلاب ها با انقلاب جمهوری اسلامی ایران را به بحث و بررسی بگذارد و این برنامه 15و14 خرداد به تهیه کنندگی شهده شاکری نژاد را برای شنوندگان همیشه همراه خود روی آنتن می‌برد.
همچنین رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه « سایریاراولکام» به طور ویژه در دو روز به مدت 200 دقیقه به تهیه کنندگی لطیفه دوجی، عبدالطیف گرکز و احمد قرنجیک ، و همچنین برنامه‌های « خانه و خانواده» 3 برنامه 15 دقیقه ای، «چشمه ایمان» 2 برنامه 25 دقیقه ای، «نغمه‌ها» 2 برنامه 15 دقیقه ای، «گوهر جوانی»  ا برنامه 20 دقیقه ای و «جهان سیاست» 2 برنامه 10 دقیقه ای و «در محضر آفتاب» 1 برنامه 10 قیقه ای را بطور ویژه برای این ایام از رادیو برونمرزی پخش می‌کند.

معاونت های خبر و فضای مجازی نیز هر کدام همراه با دیگر معاونت های صدا و سیمای گلستان ویژه برنامه‌هایی را برای این ایام تدارک دیده اند.

امتیاز شما