امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در رادیو فرهنگ؛
در رادیو فرهنگ؛

پخش «روایت رهبری» مستندی از انتخاب آیت الله خامنه ای از سوی خبرگان

مشاهده ۴۶۴
۱۴۰۲/۰۳/۱۳- ۱۰:۱۶
تعداد بازدید:464

مستند «روایت رهبری» با استفاده از آرشیوکمتر شنیده شده، ماجرای انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب را روایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند که ۱۳ و ۱۴ خرداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود آرشیوی کمتر شنیده شده از اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در ۱۴ خرداد ۶۸ و مباحث صورت گرفته در این اجلاس را روایت می‌کند و اسناد اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در ۱۵ مرداد سال ۶۸ پخش می‌شود.
چگونگی موافقت امام خمینی(ره) با استعفای آیت‌الله منتظری و بررسی آن در اجلاس مجلس خبرگان، اصل ولایت فقیه و چگونگی ورود آن به قانون اساسی، ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی (ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری و ... از جمله مباحثی است که در این مستند به آن پرداخته می‌شود.
در این مستند نظر نمایندگان شهر‌های مختلف در مجلس خبرگان رهبری همچون‌ هادی باریک‌بین (نماینده مردم زنجان)، سیدکاظم نورمفیدی (نماینده مردم مازندران)، محمدعلی موحدی کرمانی (نماینده مردم کرمان)، سیدمحسن موسوی تبریزی (نماینده مردم آذربایجان شرقی)، احمد نجفی (نماینده مردم خوزستان)، محی الدین حائری شیرازی (نماینده مردم فارس)، احمد آذری قمی و یوسف صانعی و محمد امامی‌کاشانی (نمایندگان مردم تهران) و... نیز درباره این قضیه پخش می‌شود.
مستند «روایت رهبری» تهیه شده در دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) و مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی است، که همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) به رهبری، شنبه ۱۳ خرداد ساعت ۲۲:۰۰ و یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت۱۵:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز در دو قسمت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما