امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
میلاد صالح‌پور، مجری شبکه نسیم در گفت‌وگو با ایرنا:
میلاد صالح‌پور، مجری شبکه نسیم در گفت‌وگو با ایرنا:

«خوش نمک» نمونه خارجی ندارد

مشاهده ۱۱۰۲
۱۴۰۲/۰۳/۱۶- ۰۹:۲۶
تعداد بازدید:1102

میلاد صالح‌پور، مجری «خوش نمک» این برنامه را نوع متفاوتی از کمدی خواند و گفت: اصلی‌ترین علتی که این برنامه را برای من جذاب کرده این است که نمونه خارجی ندارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از ایرنا، خوش‌نمک یک مسابقه کمدی به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان است که روزهای سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می رود.

میلاد صالح‌پور، مجری برنامه خوش نمک در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، از جزییات این مسابقه گفت. متن مصاحبه در ادامه آمده است.

«خوش نمک» چقدر به ایده‌آلی که همیشه در ذهن داشته‌اید نزدیک است؟
این برنامه نوع متفاتی از کمدی است که برای اولین بار در تلویزیون اجرا می‌شود؛ حتی در نمونه‌های خارجی هم شبیه خوش نمک وجود ندارد. اصلی‌ترین علتی که این برنامه را برای من جذاب کرده این است که نمونه خارجی ندارد. این مسابقه کاری متفاوت و ایده‌ای نو در رسانه محسوب می‌شود. ان شاء الله فصل به فصل هم بهتر خواهد شد و اتفاقات جذاب‌تری برای آن رخ می‌دهد.

اتفاقات در لحظه هدایت می‌شوند
در این برنامه چقدر به متن وفادارید و چقدر سعی می‌کنید در لحظه برنامه را هدایت کنید؟
در خوش نمک، موضوع داریم. بعد از تعیین شدن موضوع و اعلام آن، مابقی اتفاقات برنامه در لحظه هدایت می‌شود. بازی‌ها از قبل طراحی شده‌اند، راجع به آنها در جلسات مختلف صحبت و فکر شده است و ما در نهایت جزئیات آنها را با شرکت‌کنندگان در میان می‌گذاریم. برای همه موارد و همچنین موضوعات انتخابی برنامه، ماه‌ها فکر شده است؛ آزمون و خطا شده‌اند تا ببینیم آیا آن موقعیت طنزی را که درپی آن هستیم، خلق می‌کند یا نه. این نکته را درنظر داشته باشید که این موضوع برای شرکت‌کنندگان در لحظه است و هیچ اطلاعی از اتفاقات برنامه‌ریزی شده ما ندارند.


اجرا روی صحنه و در استودیو بی‌شک تفاوت‌های زیادی دارند؛ هماهنگی با دوربین‌ها، تسلط روی متن، ارتباط با بیننده، تماشاگر و شرکت‌کننده و مسائلی از این قبیل، تلفیق و در نظر داشتن این موارد، چه میزان، شما را به چالش کشیده‌اند؟
طبیعتا هر کاری در ابتدا دارای سختی‌های مختص به خود است. احساس می‌کنم این برنامه به‌عنوان تجربه اول استودیویی من خیلی چالش‌برانگیز و سخت نبوده است. در قسمت‌های نخست برنامه به کمک دوستان و همکاران از جمله کارگردان و تصویربرداران تا حد زیادی متوجه ویژگی‌های کار شده‌ام و سعی می‌کنم روز به روز به نقطه بهتر وایده‌آل‌تری برسم.

آیا چارچوب و قاعده‌های اجرا در تلویزیون، شما را در برنامه محدود نکرده است؟ شما چه اندازه تلاش کرده اید خود را در این برنامه با قواعد و استانداردهای اجرای تلویزیونی وفق دهید؟
توجه داشته باشید در مدت ۱۴ سالی که روی صحنه بوده‌ام، اجرایی دور از چهارچوب و قاعده نداشته‌ام؛ چراکه آن اجراها نیز مستلزم رعایت این موارد بوده‌اند اما از طرفی خط قرمزهای صدا و سیما و تلویزیون را هم نداشته‌اند. ارتباط گرفتن با این استانداردها برای من خیلی سخت نبود. در واقع محدود نبودم. البته در ابتدا تصور می‌کردم بسیار محدود خواهم بود. اما در اجرا اینطور نشد. اتفاقی که باید می‌افتاد شکل گرفت. البته فکر می‌کنم کمی‌باید فضا بازتر هم بشود. زیرا رسانه‌های دیگری غیر از صدا و سیما هم در حال فعالیت هستند مانند پلتفرم‌ (سکو) ها.

به گزارش ایرنا، این مسابقه در دو فصل ۷۰ قسمتی در حال تولید است. در هر قسمت از این مسابقه پنج شرکت‌کننده که از شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشورمان گرد هم آمده‌اند، برای اثبات بامزگی خودشان با هم رقابت می‌کنند.
در پایان هر قسمت یک نفر که بیش از همه موفق به خنداندن تماشاچیان حاضر در سالن شده و آرای بیشتری از حاضران کسب کرده باشد، به مرحله بعدی راه پیدا خواهد کرد. همچنین کسی که کمتر از همه لبخند به لب تماشاچیان آورده باشد، به عنوان خوش‌نمک آن قسمت انتخاب می‌شود.

فرد خوش‌نمک تندیس یادگاری برنامه را دریافت می‌کند و طی یک خداحافظی باشکوه از دور رقابت خارج می‌شود. هدف اصلی خوش‌نمک خلق لحظاتی خوش برای مردم ایران و جا انداختن فرهنگ شوخ‌طبعی و پذیرش شوخی‌است. پیش تولید این مسابقه از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

امتیاز شما