امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش یک مستند «ضد» انحصار در پرس تی‌وی

مشاهده ۲۸۹
۱۴۰۲/۰۳/۱۷- ۱۲:۳۱

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «ضد» انحصار در تجارت و ریشه‌های آن را بررسی می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «ضد» که روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌رود، روایتی است از اقدامات شرکت‌های عظیم جهان در جهت ایجاد بازار انحصارگرایانه در تجارت.

مجموعه مستند «ضد» به تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک محسن کریمیان و مهدی افضل‌زاده تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود؛ چرا که ضدیت با کلیشه‌ها ‌کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است.

به باور این مستند، اقدامات کمپانی‌های بزرگی مثل والت‌دیزنی، آمازون، مایکروسافت و حتی باشگاه فوتبالی مثل بایرمونیخ بی‌شباهت به قوانین بازی منوپولی نیست و نوعی انحصارگرایی در رفتار آنها مشهود است.

مستند «ضد» تاکید می‌کند شرکت‌های بزرگ دیگر به دنبال خلاقیت نیستند و هر زمان که می‌بینند یک شرکت جدید ایده جدیدی ارائه کرده است، به سادگی شرکت را همراه با ایده خریداری می‌کنند. در واقع آنها همه چیز را می‌بلعند. دنیای تجارت مدرن این‌گونه است.

مستند «ضد» در دو روز متوالی از پنج شنبه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

 

 

امتیاز شما