امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کارشناسان آمریکایی «ما مردم» پرس تی‌وی بررسی می‌کنند؛
کارشناسان آمریکایی «ما مردم» پرس تی‌وی بررسی می‌کنند؛

خشونت با اسلحه و عوامل موثر در تشدید آن

مشاهده ۲۳۱
۱۴۰۲/۰۳/۱۷- ۱۲:۴۱
تعداد بازدید:231

برنامه «ما مردم» شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به خشونت روزافزون با اسلحه در آمریکا.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ما مردم» این هفته آمار قتل و کشتار با اسلحه در ایالات متحده را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

دنیل آریا مجری برنامه «ما مردم» در ابتدا توضیح می‌دهد که سالانه جان هزاران آمریکایی در ایالات متحده بر اثر خشونت با اسلحه گرفته می‌شود و داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ نفر در روز در ایالات متحده توسط سلاح گرم کشته می‌شوند.

آریا برای تببین زوایای حضور اسلحه در زندگی مردم عادی آمریکا گفت‌وگو می‌کند با لارن ویزکه مجری برنامه، تهیه‌کننده و فعال سیاسی جمهوری خواه و لوکاس رودریگز، تحلیلگر سیاسی و عضو حزب سوسیالیسم و آزادی از آمریکا.

این دو کارشناس آمریکایی تاکید می‌کنند که مرگ‌های ناشی از اسلحه همچنان ایالات متحده را آزار می‌دهد و مجموعه پیچیده‌ای از مسائل در هم تنیده با نژادپرستی، جوامع اقلیت، سیاست، لابی تأثیرگذار اسلحه، و شبح وحشتناک تیراندازی‌های جمعی و مدارس را آشکار می‌کند.

به باور ویزکه و رودریگز، نژادپرستی در آمار خشونت با اسلحه وجود دارد و جوامع اقلیت به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. همچنین نابرابری‌های سیستمی‌باعث تداوم نرخ بالاتر مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، لاتین‌تبارها و بومیان می‌شود.

در ادامه، آریا ضمن این‌که از کارشناسان برنامه می‌خواهد ارزیابی خود را از وضعیت خشونت با اسلحه در ایالات متحده ارائه دهند، از آن‌ها می‌پرسد که چگونه نژادپرستی سیستماتیک به نابرابری در خشونت با اسلحه کمک می‌کند و از سوی دیگر، سیاستمداران و لابی‌های طرفدار اسلحه چقدر در افزایش خشونت در سطح جامعه آمریکا نقش دارند؟

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما