امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
روی آنتن هیسپان تی وی؛
روی آنتن هیسپان تی وی؛

«شیشه دارو» از نقض حقوق بشر در پرو می‌گوید

مشاهده ۳۳۴
۱۴۰۲/۰۳/۱۷- ۱۳:۲۵
تعداد بازدید:334

برنامه «شیشه دارو» (El Frasco) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، ماریانو سلمان مجری برنامه به بررسی نقض حقوق بشر در پرو می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شیشه دارو» در این قسمت به بررسی نقض حقوق بشر در پرو پس از اعتراضات ضددولتی در دسامبر 2022 و ژانویه 2023  می‌پردازد.

اعتراضات در پرو از 7 دسامبر 2022 و پس از برکناری پدرو کاستیلو، رئیس جمهور پیشین آغاز شد. تظاهرکنندگان خواستار استعفای بلوارته، آزادی کاستیلو، تعطیلی کنگره و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.دولت پرو در 15 ژانویه در پی ادامه اعتراضات گسترده در برخی مناطق از جمله لیما پایتخت، وضعیت فوق العاده اعلام کرد. پس از مدتی آرامش در ژانویه 2023 اعتراضات علیه دینا بلوارته رئیس جمهور پرو از سر گرفته شد. در این اعتراضات معترضان به چندین فرودگاه حمله کرده و به تجهیزات آنها خسارت زدند. در نتیجه سرکوب اعتراض ها 50 نفر کشته شدند. کمیسیون بین المللی آمریکایی حقوق بشر (IACHR) کشته شدن 50 نفر و متوسل شدن پلیس و نیروهای مسلح به زور را نشانه نقض جدی حقوق بشر در پرو می داند. این برنامه به این سوال می‌پردازد آیا گزارش ((IACHR) مبنی بر نقض حقوق بشر در پرو می تواند برای رئیس جمهور پرو، دینا بولوارته، و وزرای او عواقب قانونی داشته باشد؟

«شیشه دارو» به مسائل سیاسی و بین المللی می‌پردازد و رسانه‌ها را با این چالش که درمانی برای مسائل پیرامون خود ندارند، رو به رو می‌کند‌ و در عین حال، تناقضات آنها را در خروج از بی طرفی و صداقت رسانه ای آشکار می‌کند.

برنامه «شیشه دارو» به تهیه کنندگی خاویر سلیمان و با اجرای ماریانو سلمان  جمعه‌ها  ساعت 3:15، 10:15، 19:15و تکرار آن شنبه ساعت 8:45 ، 14:15و 21:45، یکشنبه 16:45 و دوشنبه 12:45روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

 

 

 

 

امتیاز شما