امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ؛
در «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ؛

با رادیویی‌ها تا بررسی تجربه شنیداری مردم ایران

مشاهده ۱۶۳
۱۴۰۲/۰۴/۱۱- ۰۸:۴۹
تعداد بازدید:163

برنامه «هفت اقلیم» امروز با موضوع تجربه شنیداری مردم ایران در دهه‌های آغازین سده چهاردهم خورشیدی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه هفت اقلیم پس از اینکه در هفته گذشته تحلیل تاریخی- فرهنگی تجربه شنیداری مردم ایران در دهه‌ های ١٣١٠ و ١٣٢٠ (پهلوی اول) با توجه به ورود دستگاه‌های شنیداری مانند گرامافون‌ و رادیو به ایران مورد توجه قرار گرفت امروز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ این‌بار تجربه شنیداری مردم ایران در دهه‌های آغازین سده چهاردهم خورشیدی بررسی می‌شود . در بخش اول، گفتگوی این‌ برنامه با عنوان «مشق رادیو» با هوشنگ جاوید، پژوهشگر حوزه موسیقی پخش می‌شود.  جاوید در چهاردهم خرداد ۱۳۳۸ در تهران متولد شد و در تهران و مشهد دوران نوجوانی و جوانی خود را سپری کرد و در رشته فیلمبرداری و نورپردازی از دانشکده صداوسیما فارغ‌التحصیل شد. جاوید، پرورش‌ یافته مکتب حضرت استاد شادروان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی بنیانگذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صداوسیما است و در این سال‌ها مسئولیت‌های فراوانی را نیز بر عهده داشت.
"آیا شما این صدا را میشناسید؟" عنوان بخش تعامل با مخاطبان است که امروز صدای «فاطمه نیرومند» گوینده پیشکسوت رادیو  پخش می‌شود و در ادامه نیز «کوک هشتم» عنوان بخشی دیگر از «هفت اقلیم» پخش می‌شود که به معرفی موسیقی و آشنایی با غلامحسین بنان اختصاص دارد. سمیه نجفی گزارشی در خصوص برنامه‌های شاخص رادیو با عنوان "از رادیو چه خبر؟"دارد و در ادامه بخش دوم گفتگو با بهروز رضوی در حوزه تجربه شنیداری مردم و گویندگی در رادیو نیز در «هفت اقلیم» امروز پخش می‌شود. معرفی برنامه "بیست شو"از رادیو صبا و گفتگو با تهیه کننده و عوامل این برنامه از دیگر بخش های برنامه «هفت اقلیم» امروز است.
برنامه «هفت اقلیم» از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ روزهای یکشنبه به تهیه کنندگی سعید فرح آبادی ساعت ۱۸:۱۵ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما