امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش ناگهان حسین از شبکه 2

مشاهده ۳۰۰
۱۴۰۲/۰۵/۰۸- ۱۱:۳۳

برنامه «ناگهان حسین(ع)»، با موضوع نمایشنامه خوانی و مداحی از شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ سید احمد موسویان تهیه کننده برنامه ناگهان حسین در گفتگو با شبکه خبر در خصوص­ علت قالب نمایشنامه خوانی برای این برنامه گفت: وقتی صحبت از تولید این برنامه شد ، دیدیم برخی از قالب ها جایشان در برنامه خالی است، و خواستیم این قالبها را احیا­ کنیم ، پس سراغ قالب نمایشنامه خوانی و بازسازی‌های مختصر رفتیم .
وی ادامه داد: تصمیم گروه نویسندگی و سردبیری بر این بود که نمایشنامه‌ها تالیفی باشد، با توجه به محدودیت زمانی و مالی که داشتیم و می خواستیم قالب برنامه را از دست ندهیم خود برنامه­­­نزدیک 35 دقیقه بود ، بازسازی‌ها هم بر اساس متن‌ها اتفاق می افتاد، و میانگین هر قسمت ما 5 دقیقه بازسازی مختصر داشتیم و نزدیک 15 دقیقه هم نمایشنامه خوانی بود .
موسویان در خصوص بازسازی‌ها نیز گفت: سخت ترین قسمت برنامه ، بازسازی‌ها بود ، که تو یک فضای محدود سیاه بود که حس تداعی را می رساند .
وی ادامه داد: ایده اصلی این بود که همزمان با نمایشنامه خوانی و مداحی و آواز ایرانی ما بتوانیم یک سری تداعی‌ها را برای مردم داشته باشیم،مخصوصا برای کسانی که به هر دلیلی توفیق شرکت در این مراسمهای عزاداری را نداشتند.
موسویان ادامه داد: در نگارش متن‌ها و پژوهش ها تیم سردبیری بسیار سخت گیر بود و اسناد زیادی را بررسی کردند­؛ چرا که متون باید درست و متقن و قابل ارجاع باشد.
این برنامه توسط میرطاهر مظلومی، بهاره نوحیان و حامد عزیزی روایت می‌شود که با توجه به روز‌های نامگذاری شده دهه اول محرم و انتقال حس حُزن و اندوه به مخاطبان، سعی شده فضاسازی و صداگذاری قسمت‌های برنامه با روایت‌های انتخابی هرشب همخوانی داشته باشند.

امتیاز شما