امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عوامل «ایران امروز» از روایت امیدآفرینانه پیشرفت در قاب تلویزیون می‌گویند
عوامل «ایران امروز» از روایت امیدآفرینانه پیشرفت در قاب تلویزیون می‌گویند

زنده باد ایران

مشاهده ۵۰۷
۱۴۰۲/۰۷/۱۷- ۰۹:۱۷
تعداد بازدید:507

تلویزیون برای نشان‌دادن پیشرفت‌ها و اتفاقات امیدآفرین، فصل‌های اول و دوم «ایران امروز» را از هشتم بهمن ۱۴۰۱ با هدف آگاه‌سازی و امیدآفرینی در مخاطبان از طریق ارائة روایت‌های پیشرفت در کشور روی آنتن برد که تا چندی پیش از شبکه یک سیما پخش می‌شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۹ دی فرمودند: «کسانی هستند که سعی می‌کنند امید را در جوانان تضعیف کنند و جوان‌ها را نسبت به آینده نامید و بی‌اعتماد کنند تا چشم اندازی مقابل آن‌ها وجود نداشته‌ باشد. این وظیفه ماست که امید را در دل‌ها تقویت کنیم. تقویت این امید فقط هم با حرف‌زدن نمی‌شود. با تلاش و حرکت باید باشد و مسئولان و دولتمردان کشور به این نکته توجه کنند که بسیار از کارهای مثبت آن‌ها می‌تواند دل جوان‌ها را پر از امید کند.»

رهبر معظم انقلاب بارها درباره نشان‌ دادن پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف بیاناتی داشته‌اند؛ اتفاق مهمی‌که در دلِ نمایش سیاه‌نمایی‌های برخی فیلم‌ها و سریال‌ها، بمباران خبری رسانه‌های معاند و بعضاً غفلت‌های رسانه‌ای دیگر پنهان مانده‌است.

پخش مجموعه ۲۰۰ قسمتی«ایران امروز» سند روشنی است از انباشت محتوای مفید و مغفول واقع‌شدن بسیاری از پیام‌ها در فضای رسانه‌ای کشور؛ چه در رادیو و تلویزیون و چه در سایر رسانه‌ها. به نظر می‌آید حرف‌های زیادی  برای گفتن هست که اصحاب رسانه نسبت به آن غفلت کرده‌اند؛ حرف‌هایی که اگر به آن‌ها پرداخته می‌شد، قطعاً اندوخته بیش‌تری جمع می‌آمد و سرمایه ملی بهتری برای گذران روزهای سخت تحریم‌شدگی و فشار روزافزون استکبار علیه ایران فراهم می‌شد.

تلویزیون برای نشان‌دادن پیشرفت‌ها و اتفاقات امیدآفرین، فصل‌های اول و دوم «ایران امروز»  را از هشتم بهمن ۱۴۰۱ با هدف آگاه‌سازی و امیدآفرینی در مخاطبان از طریق ارائة روایت‌های پیشرفت در کشور روی آنتن برد که تا چندی پیش از شبکه یک سیما پخش می‌شد. محتوای این برنامه حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی، هسته‌ای، هنر و ادبیات و... و مروری بر هویت اصیل ایرانی‌اسلامی از طریق بیان روایت تلاش و پشتکار کارآفرینان و روستاییان کشور ایران را در بر می‌گرفت.

«ایران امروز» به تهیه‌کنندگی مصطفی مژدهی و اجرای محمدجعفر خسروی از شنبه تا چهارشنبه در ۲۰۰ قسمت در دو بسته صبحگاهی و عصرگاهی روی آنتن رفت و فصل جدید آن قرار است با آرایه و طراحی جدید از اول آبان روی آنتن برود.

مردمی‌ بودن «ایران امروز» عامل توفیق برنامه

مصطفی مژدهی، تهیه‌کننده«ایران امروز» با اشاره به اینکه تاکنون  ۲۰۰ قسمت  تولید و پخش داشته‌ایم، افزود: بیش‌تر میهمانان برنامه از نخبگان، دانشمندان، مخترعان، مؤسسان شرکت‌های دانش‌بنیان،  شتاب‌دهنده‌ها، برندگان جشنواره‌های علمی،  ادبی و هنری بودند.

وی همچنین به تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌هایی که به پیشرفت کشورمان و موفقیت‌هایش داشته‌اند، پرداخت و  گفت:  سعی کردیم افرادی را دعوت کنیم که پیشرفت‌ها را برای اولین‌بار در برنامه«ایران امروز» معرفی کنند و در نتیجه برای هر فرد دو مستند تهیه می‌شد: اول
 از زندگی فردی و بخش دوم از فرآیند علمی‌ و عملی کاری که ارائه داده بود.

تهیه‌کننده «ایران امروز» اضافه کرد: در این برنامه خیلی مفصل‌تر از برنامه‌های دیگر به کاری که شخص انجام داده پرداخته شد و نکته دیگر اینکه پیشرفت‌های هنری و ادبی نادیده گرفته نشد و به‌موازات پیشرفت‌های علمی، هر روز پیشرفت‌های حوزه هنر و ادبیات را نیز در برنامه داشتیم.

حاصل یک تعامل سازنده

وی با اشاره به اینکه کارنامه «ایران امروز» در ۲۰۰ شماره که دو فصل برنامه را شامل می‌شد، روی آنتن رفت،  خاطرنشان کرد:  حقیقت این است که قبل از اینکه«ایران امروز» کارش را آغاز کند، در جلسات و نشست‌های متوالی میان مدیران شبکه، تهیه‌کننده و مدیرگروه تاریخ و فرهنگ و هنر شبکه یک سیما موضوع رویکرد برنامه به بحث گذاشته شد و متأثر از راهبرد رهبر انقلاب اسلامی تعیین شد که ایران امروز در دو حوزه به مأموریت خود بپردازد.

مژدهی ادامه داد: اولین حوزه  روایت پیشرفت و دیگری روایت هویت با دو بخش اصلی کار خود را آغاز کرد.  در بخش میز فرهنگ و هنر و بخش گفت‌وگوی نخبگان، فرآوران، دانش‌آوران و دانشمندان ایرانی و نیز بشارت‌هایی که از سوی فناوران و دانش‌آوران بازگو می‌شد به‌قدری ما را به وجد می‌آورد که حسرت می‌خوردیم که بسیاری از این مطالب پیش ‌از این بازگو نشده‌است.

تهیه‌کننده «ایران امروز» تأکید کرد: حقیقت این است که پخش ۲۰۰ قسمتی ایران امروز سند روشنی است از مغفول واقع‌شدن بسیاری از پیام‌ها در فضای رسانه‌ای کشور چه رادیو، تلویزیون و سایر رسانه‌ها به نظر می‌آید خیلی چیزها برای گفتن است که ما متأسفانه از آن غفلت کردیم و خودمان را از درون تهی کردیم و اگر به آن‌ها می‌پرداختیم قطعاً اندوخته بیش‌تری داشتیم و با سرمایه ملی بهتری روزها را سپری می‌کردیم.

از اولین‌ها

وی ادامه داد: «ایران امروز» در ترکیب موضوعات، ۳۵ درصد به حوزه هویت پرداخت و ۶۵ درصد به حوزه پیشرفت. چه در حوزه هویت که بخشی از آن را میز فرهنگ و هنر عهده‌دار بود و چه در حوزه پیشرفت که بیش‌تر متوجه گفت‌وگوهای اصلی برنامه بود، پیام‌هایی از برنامه منتشر می‌شد که برخی اوقات برای اولین‌بار به استحضار بینندگان می‌رسید.

مژدهی با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌های اصلی برنامه بخش گفت‌وگوی اصلی برنامه بود، اظهار کرد:  ۳۵ درصد ایران امروز را گفت‌وگوی اصلی به خودش اختصاص می‌داد، ۱۵ درصد را گفت‌وگوی هنری،  ۲۵ درصد را اخبار و  ۱۰ درصد نمایشگر پیشرفت  کشور بود که  در یکی دو ماه پایانی به آن پرداختیم پیش از آن ۱۱ درصد روایت عکس بود که با پخش عکس‌های منتخب به روایت آن‌ها می‌پرداختیم و درباره پیشرفت صحبت می‌کردیم.

تهیه‌کننده «ایران امروز» یادآور شد: ما در برنامه موضوعی را انتخاب می‌کردیم و بعد از مردم سؤال می‌کردیم اگر اتفاق نمی‌افتاد برای کشور چه نتایجی و آثاری داشت و ۲ درصد دیگر به این موضوع اختصاص داشت که ببینیم دیگران چه می‌گویند. این بخش روایت ما از دیگران بود که رسانه‌های معاند و خارجی درباره کشورمان چگونه سخن به میان می‌آورند.

پخش صبحگاهی را هم افزودیم

وی با یادآوری اینکه «ایران امروز» زمستان ۱۴۰۱ به صفحه شبکه یک سیما آمد، افزود: از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان بهار«ایران امروز» علاوه بر پخش شبانگاهی به پخش برنامه در اوقات صبحگاهی هم پرداخت که شاید در مقیاسی دور از انتظار مورد اقبال قرار گرفت، زیرا ساختار این برنامه تلویزیونی اساساً برای نوبت شبانگاهی انتخاب شده بود، اما با اندکی تغییر و تلاش از سوی برنامه‌سازان تلاش کردیم  نیازهای مخاطب صبحگاهی را هم پاسخ بدهیم و به لطف خداوند در این زمینه هم موفق بودیم.

مژدهی در ادامه نیم‌نگاهی نیز به رخدادهای ملی که در «ایران امروز» به آن‌ها پرداخته شد، داشت و گفت: البته این همه آن چیزی که در«ایران امروز» به آن پرداخته شد، نیست، زمانی که ناوگروه ۸۶ راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به میهن بازگشت، ما به طور ویژه به پخش برنامه پرداختیم و کوشش کردیم پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خودمان باشیم. در خلال نمایشگاه کتاب هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی با مخاطبان بودیم و کوشش کردیم عقب نمانیم.

اربعین و بازنمایی اقتدار ایران

وی تصریح کرد: در پیاده‌روی اربعین سعی کردیم با اعزام احمدی گزارشگر برنامه در پیاده‌روی اربعین،  منعکس‌کننده ابعاد عظیم برگزاری اربعین امسال باشیم و  با دریافت گزارش‌های شبانه تلاش کردیم آن‌چنان که باید با فضای اربعین به پخش برنامه بپردازیم.

تهیه‌کننده «ایران امروز» همچنین به جشن‌های تهران در دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و پس از آن مانند دهه کرامت و نظایر آن را موردتوجه قرار دادیم و سعی کردیم پابه‌پای مردم باشیم. کوشش جدی ما چه در جشن‌ها و چه در فاجعه زلزله خوی که به آن پرداختیم همیشه این بود که در کنار مردم باشیم.

این برنامه‌ساز تلویزیون به تنوع میهمان‌های بخش هنری«ایران امروز» پرداخت و گفت: در میز فرهنگ و هنر میهمانان به سه گروه اصلی تقسیم می‌شدند: گروه هنرهای نمایشی، گروه ناشران مؤلفان و نویسندگان، گروه حوزه فیلم و سریال و نماهنگ که اگر بخواهیم به تفکیک درصد پرداختن به این مضامین را بازگو کنیم، در حوزه نمایشی ۱۳ درصد محتوای «ایران امروز» به این موضوع اختصاص داشت، ۸۴ درصد این موضوع به کتاب اختصاص داشت و ۳ درصد آن به فیلم و سریال و نماهنگ و اساساً میز فرهنگ و هنر به رغم ایجاز، مورد اقبال بینندگان قرار گرفت.

تهیه‌کننده «ایران امروز» در ادامه به تنوع موضوعی میهمانان که به برنامه آمدند اشاره کرد و افزود: در 35 درصد محورها به موضوعات دانش‌بنیان پرداختیم، ۸ درصد به موضوع بایوتکنولوژی،  ۱۰ درصد به علوم پزشکی، ۵ درصد به علوم هسته‌ای، ۲ درصد به موضوعات زیست‌فناوری، ۳۵ درصد به موضوعات هویتی و ۵ درصد هم شامل مطالب متنوع و متفاوتی بود که به آن‌ها پرداختیم.

سعی کردیم با رعایت اصل گوناگونی و تنوع متفاوت باشیم

تهیه‌کننده «ایران امروز» همچنین به تعداد بخش‌های پخش شده اشاره کرده و گفت: ۲۰۰ قسمت تعداد کل قسمت‌های پخش شده است، ۵۷ قسمت برنامه صبحگاهی داشتیم، در ۱۴۰ قسمت، کتاب‌های منتشر شده معرفی شد و ۵۶۳ میهمان در مجموعه «ایران امروز» داشتیم که بیشینه قابل‌ توجهی است.

وی در پایان افزود: ۴۰ مستند هم در خلال ایران امروز اعم از مستند‌های گزارشی و نظایر آن پخش شد تا برنامه «ایران امروز» صرفاً یک برنامه شنیداری یا گفتاری نباشد، بلکه برنامه‌ای دیداری باشد و در حال حاضر هم مشغول طراحی آرایه جدید برنامه هستیم که قرار بود ۱۷ ربیع‌الاول، مصادف با  ولادت پیامبر اکرم و ولادت امام جعفر صادق (ع) بازگردیم که ممکن نشد و قرار است پخش فصل جدید را از اول آبان روی آنتن داشته باشیم.

تبیین پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف و موضوعات هویتی

رضا فرخی، نویسنده برنامه «ایران امروز» با اشاره به اینکه الگوهای نویسندگی برنامه را بر اساس هدف این برنامه تنظیم کرده‌ایم، گفت: هدف برنامه تبیین پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف و همچنین پرداختن به موضوعات هویتی بود؛ یعنی هم ما سعی کردیم به‌نوعی بحث جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری را در مد نظر داشتیم.

وی ادامه داد: روی مسائل هویتی هم تمرکز کردیم؛ زیرا کنار مسائلی که در رسانه‌های خارجی برای بیان شرایط روز ایران به آن می‌پردازند مسائل هویتی هم ازجمله مسائلی است که در این چند وقت هجمه‌های زیادی علیه آن صورت‌ گرفته‌است.  برای همین روی بحث تهیه محتوا و نویسندگی برنامه تمرکز می‌کردیم.

نویسنده «ایران امروز» خاطرنشان کرد: اولین دسته بندی، مباحث مربوط به تبیین، توصیف و پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف و دومی مسائل مربوط به هویت بود. ما ساختار برنامه را با توجه به این دو عنصر چیدیم و تلاش کردیم کسانی را که باعث پیشرفت ایران شده اند و ناشناخته مانده‌اند، به مردم معرفی کنیم.

 گفت‌وگوهای موشکافانه با دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، کسانی که در جشنواره‌های چون خوارزمی و دیگر جشنواره‌های معتبر علمی مقام کسب کردند به گفت‌وگو نشستیم و درباره دستاوردهایشان که چگونه به مرحله صنعتی برسد و آیا به مرحله تولید انبوه رسیده یا خیر یا همچنین در خصوص آینده این محصولات، بازار فروش و... سخن گفتیم. همه این‌ها باعث می‌شد که ما در بخش گفت‌وگویمان که بخش اصلی برنامه  بود با کسی گفت‌وگو کنیم  که خدمت بزرگی به کشور ایران کرده و در حوزه‌های مختلف ناشناخته یا کمترشناخته‌شده فعال بوده‌ است.

نویسنده «ایران امروز» با تأکید بر اینکه در مباحث هویتی بخش‌های میان‌برنامه نیز داشته باشیم، اظهار کرد: برای نمونه بخشی به نام روستا داشتیم که به روستاها می‌رفتیم و اتفاقاتی را  که در روستاها رخ‌داده و نشان‌ دهنده رشد افراد در این محیط‌هاست، به تصویر می‌کشیدیم و سعی می‌کردیم بافت اصیل و ایرانی در روستاها را در قالب بخش‌های میانی به تصویر بکشانیم.

فرخی ادامه داد: برای هر میهمان یک ورودی داشتیم و از  هر کاری که انجام داده‌ بودند، گزارش تصویری داشتیم تا نشان دهیم محصول تولیدی موردنظر برنامه چه نیازهایی را برطرف کرده است؟ به‌خاطر آن کالا چه میزان صرفه‌جویی ارزی در کشور شده است؟جایگاه ما در دنیا کجاست؟ کیفیت محصول نسبت به محصول مشابه خارجی چگونه است؟ و...

وی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این ما در 25 دقیقه پایانی برنامه به سراغ موضوعات هویتی برنامه می‌رفتیم و با پس‌زمینه و تم پیشرفت و هویت انقلاب اسلامی‌به گفت‌وگو با میهمان‌هایی می‌نشستیم که کتاب مهمی در این زمینه نوشته بودند. برخی‌ها کتابشان معروف شده بود و برخی هم کم‌تر دیده شده بود، ولی در خدمت روایت پیشرفت از ایران یا هویت ایران اسلامی، مردم و تاریخ ایران بود.

هنر و پیوند آن با امیدآفرینی

نویسنده «ایران امروز» خاطرنشان کرد: در کنار این بخش به گفت‌وگو با سینماگرانی پرداختیم که محصولاتی تولید کرده بودند مرتبط با اسطوره‌های تاریخی، شهدا، یا کاری درباره دفاع مقدس ساخته بودند. همین‌طور ما به سراغ پویانما‌سازها رفتیم، با کسانی که پویانمایی‌هایی تولید کرده بودند تا نام ایران را به‌نوعی در جهان طنین‌انداز کنند و باعث شدند نام ایران مطرح شود و ایران در کشورهای دیگر دیده شود.

فرخی همچنین گفت: با کارگردان این پویانمایی‌ها و گروه‌‌هایی تولیدی‌شان گفت‌وگو کردیم. حتی در باره برخی از این پویانمایی‌ها گزارش تهیه کردیم و از داخل مجموعه‌هایی که این پویانمایی‌ها تولید می‌شود، تصویر گرفتیم که در بخش ورودی گفت‌وگوی هنری برنامه پخش می‌شد. به‌طورکلی سعی کردیم در برنامه «ایران امروز» از پیشرفت‌های ایرانی روایت‌های مثبت داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در بخش اخبار مثبت یک بخش ثابت و منظم داشتیم و مانند بخش گفت‎وگوهای ما، یک بخش ثابت برنامه بود، افزود: در بخش خبری‌مان به سراغ حوزه‌های مختلف دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه نمایشگاه‌های مانند«آباد ایران» و نمایشگاه‌هایی می‌رفتیم که دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان را در ملأ عام به تصویر می‌کشند. در همین زمینه اگر دانشمندان و مدیران دانش‌بنیان اظهاراتی در باره محصولاتشان داشتند، در بخش خبری عنوان می‌کردیم، مقیاس کار و مشخصاتش را می‌گفتیم و اینکه چه دستاوردی برای کشورمان دارد. این‌ها خبرهایی مختلفی بود که به برنامه تنوع می‌داد.

مبنای انتخاب میهمان‌ها خلق و به‌کارگیری فناوری‌های خاص بود

مریم مقدس، پژوهشگر و نویسنده«ایران امروز» با اشاره به اینکه ما میهمانان را از میان صدها مخترع دانشمندان و صاحب فناوری بسته به رویکرد برنامه انتخاب می‌کردیم، افزود: بررسی جزئیات این میهمانان، انتخاب و بررسی زندگی و روایت آن‌ها از منظر کاری که انجام داده بودند، به عهده من بود تا بتوانیم کارگردان و مجری برنامه را برای طرح پرسش‌ها و همچنین ساخت مستند هدایت کنیم.

پژوهشگر و نویسنده «ایران امروز» خاطرنشان کرد: مبنای انتخاب میهمان‌ها مبنای انتخاب میهمان‌ها خلق و به‌کارگیری فناوری‌های خاص بود، همچنین کسانی که به دانش و تولید کاری دسترسی پیدا کرده بودند و می‌توانستند آن را بومی‌سازی کنند، در فهرست گزینه‌های برنامه قرار می‌گرفتند. گاه قطعه‌هایی بوده که از خارج کشور وارد می‌شده و آن‌ها با دسترسی به دانش فنی ساخت و تولید آن کار توانسته بودند آن را در کشورمان بومی‌سازی یا حتی از کشورمان به کشورهای دیگر صادر کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیانی که کارهای خاصی انجام داده‌اند و نوآوری‌های خاصی داشته‌اند، مجریان پروژه‌هایی ملی چون آب‌شیرین‌کنی که در بوشهر اتفاق افتاد و تأثیر بسیاری زیادی روی سرنوشت بخشی از کشور داشت، اولویت‌های ما برای انتخاب میهمان‌ها بود که در واقع بتوانیم روایت‌هایی را از پیشرفت کشورمان ارائه دهیم.

مقدس ادامه داد: در بخش هنری‌مان  سعی کردیم میهمانانی را انتخاب کنیم که در ثبت هویت ایرانی نقش داشتند،؛ مانند نویسندگان کشورمان که در جشنواره‌های مختلف رتبه کسب کردند. کسانی که روایت زندگی شهدا، پیشرفت‌های کشور، زندگی دانشمندان، اختراعات و پیشرفت‌های کشورمان را نوشتند.

اولویت‌‌بندی از جنس فرهنگ

این نویسنده و پژوهشگر تأکید کرد: نویسندگان تمام این روایت‌ها به برنامه دعوت شدند و از روند کار و قالب نویسندگی‌شان سؤال شد. برندگان فیلم‌های جشنواره، مستندهایی  که روایت هویت ایرانی و زندگی ایرانیان را نشان می‌دادند، همگی در اولویت ما برای انتخاب میهمانان برنامه بودند.

وی با اشاره به اینکه بخش اول برنامه بخش علمی و با حضور دانشمندان و نخبگان بود، افزود:  بخشی از میهمانان، برندگان جشنواره خوارزمی البرز بودند و در بخش دوم برنامه که بخش هنری بود، از میهمانانی دعوت می‌شد که در ثبت هویت ایرانی – اسلامی نقش بسزایی داشتند.

مقدس با اشاره به اینکه هر از چند گاهی اتاق فکری در قالب گروه برنامه‌ساز تشکیل می‌شد، افزود:  فکرها و طرح‌‌های نو بررسی می‌شد و  اگر گروه، افراد و پروژه‌هایی را می‌شناختند که لازم بود در برنامه مطرح شوند، با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتیم. نکته دیگر اینکه میهمانان برنامه که دعوت می‌شدند همگی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری تأیید می‌شدند، بعد ما اقدام به دعوت از آن‌ها می‌کردیم.

بن‌مایه اصلی شکل‌گیری«ایران امروز» دو کلیدواژه پیشرفت و هویت

محمدجعفر خسروی مجری برنامه«ایران امروز» نیز  با بیان اینکه بن‌مایه اصلی شکل‌گیری «ایران امروز» دو کلیدواژه پیشرفت و هویت است، افزود: این نکته‌ای است که در عرصه فرهنگ و رسانه کم‌تر پرداخته شده و حتی در سینما، تئاتر، موسیقی و دیگر شاخه‌های هنری هویت ایرانی کم‌رنگ است.

وی ادامه داد: «ایران امروز» مبتنی بر راهبرد شبکه یک سیما شکل‌گرفته که همانا روایت پیشرفت است. منتها در«ایران امروز» روایت پیشرفت و هویت را در مد نظر داریم و به آن می‌پردازیم. مقصود ما در روایت پیشرفت، رفتن به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان است که در قالب آن، جمع کثیری از دانشمندان، دانشوران و دانش‌پژوهان جوان به برنامه می‌آیند.

مجری«ایران امروز» خاطرنشان کرد: تمام این دانشمندان و دانش‌پژوهان دستاوردهایی در خور توجه و تحسین دارند و همه این اتفاقات در شرایط سخت و دشوار به نتیجه رسیده و اصلاً این‌طور نبوده که شرایط مطلوبی را فراهم کرده باشند و نتیجه مطلوبی هم به‌دست ‌آمده‌باشد. در مقام مقایسه، شرایط الزاماً مطلوب نبوده، اما نتایج مطلوب بوده‌است و بازگویی آن‌ها به‌رغم سختی‌ها و دشواری‌ها به مردم احساس امید می‌بخشد.

خسروی تأکید کرد: ما در بخش فرهنگی و هنری به موضوع هویت پرداختیم، طبیعتاً بخش درخور ‌توجهی از مبانی هویتی جامعه ایرانی و اسلامی ما حوزه فرهنگ، ادب و هنر است که از این موضوع غفلت نکردیم. در مواردی مطالبه‌گری و گاهی انتقاد کردیم و امیدواریم مجموعه این تلاش مورد اقبال قرار گرفته‌باشد.

 

 

امتیاز شما