امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مصاحبه شبکه سحر آذری با روزنامه نگار مشهور ترکیه ای؛
مصاحبه شبکه سحر آذری با روزنامه نگار مشهور ترکیه ای؛

رویکرد دوگانه اردوغان با موضوع فلسطین

مشاهده ۲۰۴
۱۴۰۲/۰۸/۱۴- ۰۸:۵۴
تعداد بازدید:204

روزنامه نگار مشهور ترکیه ای، حسنی ماحاللی، درباره رویکرد دوگانه ترکیه با موضوع فلسطین با کانال آذری شبکه جهانی سحر گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسنی ماحاللی، روزنامه نگار معروف ترکیه ای در گفت و گو با کانال آذری شبکه جهانی سحر با اشاره به تاریخچه حمایت ترکیه از یهودی‌ها به تشریح رویکرد دوگانه ترکیه با موضوع فلسطین پرداخت.

حسنی ماحاللی گفت: سکوت در مقابل جنایت صهیونیستها و یهودیهایی که صهیونیست را باور دارند، با انسانیت تناقض دارد.

 وی همچنین گفت: آمدن مردم به خیابانها طبیعی است ولی از وقتی که احزاب و تشکیلات و حکومتها وارد این موضوع شدند دیگر از جایگاه سخن باید فراتر رفته و باید در عمل اقدامی انجام شود.

 حسنی ماحاللی ضمن اشاره به اهمیت سه کشور ایران، ترکیه و مصر از نظر جغرافیایی خطاب به ترکیه و مقامات آن گفت؛ ترکیه اگر میخواهد واقعا در این جغرافیا تاثیرگذار باشد، باید صریح باشد.

 باید سفیر اسرائیل را اخراج کند و روابط اقتصادی را فورا قطع کند. درست است کسی از ترکیه نمی خواهد که سرباز به منطقه بفرستد اما راه‌های زیادی برای تحقق این امور وجود دارد از جمله اینکه ترکیه دسترسی رژیم اسرائیل به بنزین و مازوت مورد استفاده تانک ها و هواپیماها را قطع کند.

وی خطاب به دولت ترکیه تصریح کرد: اگر برای ده روز این کار را انجام بدهد آن گاه من باور خواهم کرد که اردوغان یک لیدر بزرگ مسلمان است و درکنار مردم فلسطین است و از آنها حمایت میکند و بر اساس باورها و اعتقادات خود اقدام صحیحی از خود نشان می دهد.

امتیاز شما