امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در جشن سالگرد افتتاح شبکه جهانی سحر؛
در جشن سالگرد افتتاح شبکه جهانی سحر؛

تلاش برای تولید و توزیع محتواهای مطلوب و ایفای نقش «رسانه اول»

مشاهده ۱۹۰
۱۴۰۲/۰۸/۲۹- ۰۸:۱۸
تعداد بازدید:190

دکتر«احمد نوروزی» معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما در مراسم بیست و هفتمین سال راه اندازی شبکه جهانی سحر و رونمایی از مستند «ژیکان»، بر تلاش بیشتر برای تولید و توزیع محتواهای مطلوب و مورد توجه مخاطبان، و نیز ایفاگری نقش «رسانه اول» تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در 25 ام آبان ماه سال 1376 شمسی شبکه جهانی سحر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. در ابتدای راه اندازی، این شبکه متشکل از کانال های اردو، کردی، آذری و بالکان بود که به تدریج و بنابه ضرورت های رسانه ای زیر مجموعه‌هایی به آن اضافه شد تا این که در یکم آذر ماه 1400 جدیدترین کانال این شبکه، کانال افغانستان به آن اضافه شد و در قالب های مختلف مستند، ترکیبی، نمایشی، انیمیشن و جنگ را در موضوعات گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معارف دینی برای همه گروه‌های سنی، مخاطب خود در دستور کار دارد.

با گذشت 27 سال از تاسیس این شبکه به همراه 5 کانال آذری، کردی ، بالکان، اردو و سحر افغانستان برای مخاطبان جهانی خود برنامه‌های رنگین کمانی از برنامه‌ها را طی این سالها تدارک دیده است و در لحظات غم و شادی همراه مخاطبان خود بوده است .

بیست و هفتمین سالگرد راه اندازی شبکه جهانی سحر با حضور دکتر احمد نوروزی معاون برون مرزی، ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر، مدیران و کارکنان این شبکه و همکاران معاون برون مرزی یکشنبه بیست و هشتم آبان ماه، مصادف با فرخنده سالروز ولادت حضرت زینب (س) برگزار شد .

در این مراسم دکتر نوروزی معاون برون مرزی با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و بیست و هفتمین سال تاسیس شبکه جهانی سحر گفت: شبکه سحر اولین و قدیمی ترین تلویزیون معاونت برون مرزی است که از آن و پس از آن شبکه‌های دیگری در معاونت برون مرزی منشعب و راه اندازی شدند. وی افزود: در طول سالیان گذشته این شبکه به این درجه از رشد و بالندگی رسیده است و امیدوارم که با ادامه تلاش و کوشش شما همکاران و مدیران، سال هایی با شکوه تر پیش روی داشته باشیم و این شبکه بتواند نقش و جایگاه ویژه رسانه ای خود را حفظ کرده و با توان بیشتر آن را توسعه دهد.

دکتر نوروزی ادامه داد: لازم است با تولید و توزیع محتواهای مختلف و متنوع علاوه بر افزایش حضور رسانه ای، به فضاهای رسانه ای جدید ورود کرده و بتوانیم نفش «رسانه اول» را به نحو مطلوب تر از گذشته ادامه دهیم.

معاون برون مرزی سازمان با اشاره به وقایع و رویدادهای اخیر در فلسطین، «طوفان الاقصی» و نسل کشی‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه داد: موضوع فلسطین موضوع مهم و اصلی کشور ماست و ما به عنوان رسانه موظف هستیم با تمام تلاش نقش رسانه ای خود و پیام جمهوری اسلامی ایران را که همان دفاع از مظلوم در مقابل ظالم است را ادا کنیم.

همچنین در این مراسم ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر با تشکر از تلاش های بی شائبه همکاران شبکه، عموم همکاران را رکن اصلی پیشرفت و حرکت رو به رشد برنامه سازی در شبکه عنوان کرد و ضمن اشاره به برخی موفقیت های شبکه گفت: تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در حوزه رسانه و اهداف متعالی سازمان بهره ببریم. وی افزود: به همت همکاران موفق شدیم سهم بزرگی در افشای جنایات صهیونیست ها در روزهای اخیر داشته باشیم و رفتار وحشیانه این رژیم کودک کش را در معرض دید مخاطبان متنوع شبکه در اقصی نقاط جهان قرار دهیم.

در این مراسم از بازنشستگان این شبکه خانم ها: فرزانه دیبایی تبریزی، فرناز مرام خواه و آقایان: علی اکبر اسماعیل زاده، مهران آذرگل، امیر رضایی و ایوب گازرانی تقدیر شد. همچنین از سه نفر از عوامل و برنامه سازان این شبکه در حوزه ساخت برنامه‌هایی با موضوع فلسطین و غزه تقدیر به عمل آمد: فریبا قلی زاده مجری برنامه «زنده باد فلسطین» از کانال افغانستان، هدایت الله طاهر زاده تهیه کننده برنامه «القدس لنا» از کانال اردو و حسینی آتام برای برنامه «میز فلسطین» از کانال آذری.

امتیاز شما