امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه آی فیلم عربی؛
در شبکه آی فیلم عربی؛

معرفی "دکتر قریب" شخصیت بزرگ ایرانی

مشاهده ۳۰۹
۱۴۰۲/۰۹/۰۶- ۱۲:۴۴
تعداد بازدید:309

شبکه آی فیلم عربی نقش خود را در معرفی شخصیت های بزرگ ایرانی به مخاطبان عرب زبان ایفا می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه آی فیلم عربی در شناساندن فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران زمین به جهان عرب، همواره نقش آفرین بوده است.

 از جمله اقدامات این شبکه پخش سریال‌هایی بر اساس شخصیت های تأثیرگذار ایرانی است که زندگی افرادی را به تصویر کشیده اند که تصمیمات، دستاوردها و حتی زندگی آنها در تاریخ پر فراز و نشیب ایران زمین جالب توجه است.

  سریال‌های برگرفته از شخصیت های واقعی تاریخ ایران، همچون «شهریار»، «میرزا کوچک خان»، «ستارخان» و «امیر کبیر» از شبکه آی فیلم عربی پخش شده و اینبار پخش سریال «روزگار قریب»(زندگی سراسر خدمت و فداکاری دکتر غریب)، پایه گذار طب اطفال در ایران با استقبال بینندگان عرب زبان این شبکه قرار گرفته و مطابق نظر سنجی با 32.4 درصد از آراء شرکت کنندگان در کشورهای عربی، در صدر سریال های تاریخی پخش شده بوده است.

 طی یک نظر سنجی دیگر، زوج هنری «مهدی‌هاشمی» و «آفرین عبیسی» با کسب بیش از 80 درصد آراء به عنوان زوج برتر هنری برای نقش آفرینی خود در سریال «روزگار قریب» توسط مخاطبان عرب شناخته شد؛ این در حالی است که در این نظر سنجی، رقبای این زوج هنری را بازیگران نام‌آشنای سینمای ایران تشکیل می‌دادند.

استقبال بینندگان جهان عرب از این سریال و سریال‌های مشابه دیگر نشان دهنده علاقه آنها به آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و فرهنگ ایران زمین است؛ و شبکه آی‌فیلم عربی با تلاش‌های روز افزون خود توانسته است که این علاقه را بیشتر نموده و در راستای پاسخگویی به آن  گام های موفقی بردارد.

سریال «روزگار قریب» ساخته کیانوش عیاری برگرفته از زندگی دکتر "محمد قریب" یکی از پزشکان حاذق کشورمان است، دکتر محمد قریب از جمله پزشکانی بود که به عنوان پایه‌گذار طب اطفال در کشور شناخته می‌شوند.

در این سریال بازیگرانی از جمله مهدی‌هاشمی، ناصر هاشمی،آفرین عبیسی، مهران رجبی، رضا بابک و ...  به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است، سریال «روزگار قریب» هم‌اکنون هر شب ساعت 20:30 از آی‌فیلم عربی پخش و به قسمت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود.

 

امتیاز شما