امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نو به نو با اهالی صدا؛ از ویژه‌های انتخابات تا پوشش جام ملت‌های آسیا

مشاهده ۱۱۰
۱۴۰۲/۱۰/۲۴- ۱۱:۱۴

جام ملت‌های سال ۲۰۲۳ آسیا از ۲۲ دی با حضور ۲۴ تیم برتر آسیا در قطر آغاز شده و تیم ملی فوتبال ایران نیز با تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات هم‌گروه شده‌ است. به منظور پوشش این رویداد مهم ورزشی شبکه‌های رادیویی با اعزام گزارشگران خود به قطر و تهیه و پخش ویژه برنامه‌های متعدد، آخرین اخبار این رویداد ورزشی کشور را پوشش می‌دهند. همچنین با توجه به انتخابات پیش رو، بازار انتخابات هم گرم شده‌است

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جزئیات این برنامه‌ها را همراه با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع و متعدد در شبکه‌های رادیویی در زیر می‌خوانید.

 «رادیو صبا» آتش به پا می‌کند

رادیو صبا با برنامه ورزشی«دوآتیشه» با شعار«در هجدهمین جام ملت‌ها، آتیش به پا می‌کنیم»  به استقبال بازی‌های جام ملت‌های آسیا می‌رود. در این برنامه بعد از مرور اخبار فوتبالی کشور، در بخش نمایشی، «آقای الو» با حواشی و اتفاقات فوتبال شوخی می‌کند و با نگاهی طنز به بیان برخی مسائل در این ورزش پرطرفدار می‌پردازد و با توجه به نماد رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های سال ۲۰۲۳ آسیا «موش» یکی دیگر از شخصیت‌های نمایشی این برنامه است که اطلاعاتی در باره قطر و ورزشگاه‌های آن به عنوان میزبان این دوره مسابقات به شنوندگان ارائه می‌کند.

 پوشش جام ملت‌های آسیا در «حالا جام» رادیو تهران

گروه ورزش و تفریحات شبکه رادیویی تهران به مناسبت این رویداد مهم ورزشی ویژه برنامه«حالا جام» را تدارک دیده‌است؛ برنامه‌ای که از جمعه هم‌زمان با افتتاحیه جام ملت‌های آسیا از ساعت 23:00 روی آنتن رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز رفت و پیش‌بینی شده هم‌زمان با آغاز بازی‌های ایران روی آنتن برود. محمد میر، مجری و گزارشگر شبکه رادیویی تهران با حضور در قطر مخاطبان را در جریان آخرین رویدادها و اخبار  قرار می‌دهد.

 قهرمانی رادیو ورزش در جام فوتسال شهدای رسانه

تیم فوتسال رادیو ورزش در رقابت‌های جام فوتسال شهدای رسانه به مقام قهرمانی دست یافت.

رقابت‌های جام فوتسال شهدای رسانه امسال با طرح و شیوه‌ای جدید در سالن فوتسال مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) سازمان ورزش شهرداری تهران با شرکت ۱۴ تیم آغاز شد. این رقابت‌ها به میزبانی سازمان شهرداری تهران به صورت گروهی در دو گروه برگزار شد و تیم‌ها از دوم دی به مصاف یکدیگر رفتند.

 گشایش «صفحه دوازدهم» در رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد برنامه«صفحه دوازدهم» را با هدف بررسی اهمیت مجلس شورای اسلامی در تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی کشور به روی آنتن می‌برد. از نقاط قوت این برنامه می‌توان به حضور نمایندگان احزاب مختلف سیاسی اشاره کرد که ضمن بررسی نقش آنان در مشارکت مردم در انتخابات، زمینه هم‌افزایی بیش‌تر در بین آحاد مردم و احزاب و مجلس نیز ایجاد می‌شود.

پیگیری مطالبات بیانات رهبری  در جلسات مختلف در خصوص انتخابات از دیگر بخش‌های این برنامه است که با انعکاس آن برگزارکنندگان انتخابات، با حساسیت بیش‌تر به موضوع رسیدگی کنند. از جمله این مطالبات امنیت، مشارکت قوی، رقابت واقعی و سلامت حقیقی انتخابات است.

در رادیو فرهنگ، هم «من مسئولم» و هم «شمای نماینده»

« من مسئولم» و «شمای نماینده» عنوان دو ویژه برنامه انتخاباتی گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ است که از ۱۹ دی  روانه آنتن شده‌است. «من مسئولم» سه شنبه‌ها ساعت ۲۰:00 با حضور دانشجویان پخش می‌شود. این برنامه به دنبال پاسخی برای سؤالات این قشر از جامعه مبنی بر چرایی و چگونگی و اهمیت انتخاب اصلح است. تلاش می‌شود این برنامه تلنگری بر این موضوع باشد که مسئولیت ما تنها مشارکت نیست، بلکه انتخابی است که منجر به تشکیل مجلسی پویا با نمایندگانی شایسته برای تصمیم‌گیری ‌و قانون‌گذاری می‌شود. «شمای نماینده» نیز با محور شرکت حداکثری در انتخابات، چرایی شرکت در انتخابات و ویژگی یک نماینده اصلح هر روز صبح‌ پخش می‌شود.

 رادیو نمایش در «شکارگاه»

 نمایش رادیویی«شکارگاه» به سردبیری شهلا دباغی، نویسندگی سیمین بنایی، تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، کارگردانی نازنین مهیمنی، صدابرداری جعفر جودتی، افکتوری نرگس موسی‌پور و با هنرمندی شمسی صادقی، مینو جبارزاده، مونا صفی، مهرداد مهماندوست، بهادر ابراهیمی، شهریار حمزیان، محمدرضا قلمبر، نورالدین جوادیان و محمد پورحسن تقدیم شنوندگان می‌شود.

 رادیو جوان فارسی را با طعم شکر می‌آمیزد

برنامه«فارسی با طعم شکر»، کاری از گروه دانش ‌اقتصاد است که بر ادبیات فارسی تمرکز دارد. هدف اصلی این برنامه احیای فرهنگ و زبان فارسی در نسل جوان است. این برنامه سعی می‌کند با ارائه حکایت‌هایی کوتاه، نسل جوان را با ادبیات شیرین فارسی آشنا کند. این برنامه با تلفیقی از مثال‌های روزانه و مشغله‌های روزمرگی، پیام‌ها و نکته‌هایی مهم را به شنوندگان در هر نقطه از ایران منتقل می‌کند. «فارسی با طعم شکر» این شبکه رادیویی است که هر روز از ساعت ۱۳: ۱۵ روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

 «مسجد آشتیانی‌ها» میزبان شنوندگان رادیو قرآن

رادیو قرآن کرسی تلاوت اذانگاهی در مساجد کشور را برگزار می‌کند. گروه جامعه، محافل و مسابقات«کرسی صبحگاهی رادیو قرآن» را در مسجد آشتیانی‌ها واقع در میدان شهدا تقدیم شنوندگان کرد. همچنین تلاوت و اذان این برنامه با صدای قاری بین المللی مهدی عادلی به طور زنده و مستقیم اجرا شد.

این برنامه به منظور احیای نماز جماعت صبح مساجد و اماکن مذهبی تدارک دیده شده‌ است.

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما