امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گردهمایی «فعالان فضای مجازی» با محوریت انتخابات درصداوسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۱۷۰
۱۴۰۲/۱۱/۱۶- ۱۰:۲۵

در نخستین گردهمایی قرارگاه‌های فضای مجازی که به صورت ویدئو کنفرانس از سازمان صدا و سیما در تهران و هم زمان در تمام مراکز صدا و سیمای استان‌های کشور برگزار شد، بر ضرورت اقدام قرارگاهی و هم افزا بین دستگاههای تاثیرگذار در انتخابات با هدف افزایش مشارکت تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با سراسر کشور، صداوسیمای خراسان رضوی با هدف افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نخستین گردهمایی قرارگاه‌های فضای مجازی را با حضور اعضای داخلی قرارگاه فتح ۴ شامل مدیرکل مرکز (رییس قرارگاه)، معاون فضای مجازی(دبیر قرارگاه)، معاونان حوزه پیام و فرمانده بسیج رسانه استانی و اعضای برون سازمانی شامل مسئول فضای مجازی بسیج استان، مسئول مرکز آفرینش های هنری بسیج، معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان، رییس مرکز رصد فضای مجازی و اطلاع رسانی پلیس استان، مدیر نوپدید قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا، مسئول فضای مجازی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا، مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج، مسئول فضای مجازی و نوپدید پایگاه شکاری شهید حبیبی دراستان  برگزار کرد.

در  نخستین گردهمایی قرارگاه‌های فضای مجازی که به صورت ویدئو کنفرانس از سازمان صدا و سیما در تهران و هم زمان در تمام مراکز صدا و سیمای استان‌های کشور برگزار شد، بر ضرورت اقدام قرارگاهی و هم افزا بین دستگاههای تاثیرگذار در انتخابات با هدف افزایش مشارکت تاکید شد.

این نشست در سه بخش متفاوت برگزار شد که در بخش نخست آن نوری معاون فضای مجازی و دکتر شاکرنژاد رئیس مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما به بیان دیدگاه‌ها و فعالیت های حوزه کاری خود با محوریت فعالیت همگرا و هم افزا در بستر فضای مجازی پرداختند.

شاکرنژاد در سخنان خود با اشاره به اینکه در تمام دنیا رسانه‌های جریان اصلی به واسطه رقابت جدی با فضای مجازی شاهد کاهش مخاطب هستند، گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات باید فعالیت همگرایانه با فضای مجازی و استفاده از تمامی ظرفیت های این فضای رسانه ای را در دستور کار قرار داد.

در بخش دوم این نشست دو نفر از تحلیل گران فضای مجازی به تحلیل آمار در این حوزه رسانه ای پرداختند و کلید واژه‌های بخش نخست نشست را واکاوی کارشناسانه کردند.

همچنین سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن برای بی رغبت کردن مردم جهت شرکت در انتخابات، چهار گام را برای بی اثر کردن این تلاش ها برشمرد: تاکید بر تلاش گروهی و هم افزا و پرهیز از فعالیت سلیقه ای و فردی، هماهنگی بین نهادهای اثرگذار، همگرایی بین دستگاه‌ها و رسانه‌ها و در گام آخر اقدام قرارگاهی و هم افزا برای اثرگذاری حداکثری.

در بخش سوم این نشست با عنوان «پویش دعوت»، غلامرضا نوری، تلاش همه جانبه و هم افزای فضای مجازی را در کنار فعالیت های صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط بسیار موثر دانست.
در «پویش دعوت» با شاره به اقدام قرارگاهی همگرا، عملیات هم افزا و ترویج جهاد تبیین، بر حضور کنشکران در تولید محتوا و تشویق به تولیدات مردمی‌به ویژه در مناسبت های مختلف از جمله 22 بهمن، نیمه شعبان و ... تاکید شد.

در ادامه این نشست محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: فضای مجازی در عصر امروز حرف اول را می زند و همه مردم  از این فضا استفاده می‌کنند بنابراین ما به عنوان دلسوزان انقلاب و نظام باید تمام ظرفیت ها و توانمندیهای خود را برای پیشبرد اهداف نظام به کار بگیریم و برای تعامل و تبادل نظر و استفاده از ظرفیت های یگدیگر این نشست ها را ادامه دهیم.

امتیاز شما