امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت وگو با رامین پورایمان کارگردان نمایش رادیویی دارالظفر با موضوع انتخابات:
گفت وگو با رامین پورایمان کارگردان نمایش رادیویی دارالظفر با موضوع انتخابات:

ماجراهای به توپ بستن مجلس در رادیو نمایش

مشاهده ۱۷۶
۱۴۰۲/۱۲/۰۲- ۱۳:۴۵
تعداد بازدید:176

ماجراها و دلایل به توپ بستن مجلس توسط محمدعلی شاه را از نمایش سریالی «دارالظفر» که این روزها از رادیو نمایش روی آنتن می رود، بشنوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رامین پورایمان، کارگردان پیشکسوت برنامه‌های نمایشی که این روزها کارگردانی برنامه انتخاباتی «دارالظفر» از شبکه رادیویی نمایش را بر عهده دارد، می‌گوید: «دارالظفر» از برنامه‌های نمایشی شبکه رادیویی نمایش که به مناسبت فرارسیدن انتخابات تقدیم مخاطبان می‌شود. نمایش سریالی«دارالظفر» با روایتی از شکل‌گیری مجلس و مشروطه در ایران از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. تاکنون چند قسمت از این نمایش روی آنتن رفته است.

وی با بیان این که این نمایش با متن روانی تنظیم شده و داستان آن نیز به دوران مشروطیت و شکل گیری تاریخ مجلس و مشروطه در ایران اختصاص یافته است، ادامه می دهد: ممتازالدوله رییس اولین دوره مجلس شورای ملی، بعد از به توپ بسته شدن مجلس و دستگیری و قتل مشروطه خواهان در روز دوم تیر ماه 1287هجری شمسی در باغشاه، به تندی از محمدعلی شاه انتقاد می‌کند و مورد غضب شاه قرار گرفته و از ایران اخراج می‌شود. سفر او به فرنگ با حوادث و ماجراهایی همراه است که او را به درک بهتری از وضع مردم و وظیفه مجلس می رساند و...

پورایمان بیان می‌کند: این سریال رادیویی به نویسندگی عاطفه مکاری و سردبیری مجید نظری نسب، درباره ممتازالدوله رییس اولین دوره مجلس شورای ملی و علی اکبر دهخدا و حوادث و ماجراهایی که رخ می دهد...

نمایش سریالی «دارالظفر» به تهیه کنندگی مهدیه تقی زاده، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری رضا محتشمی و با هنرمندی صفا آقاجانی، سعیده فرضی، سیما خوش چشم، ماندانا اصلانی، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی، مهدی نمینی مقدم، محمدرضا قلمبر، احمد لشینی، بیوک میرزایی، عباس توفیقی، محمد شریفی مقدم، امیر فرحان نیا، حمید یزدانی، مجید حمزه، سعید سلطانی، نورالدین جوادیان و علی زرینی به روی آنتن شبکه نمایش می رود.

امتیاز شما