امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه سه سراغ «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» رفت

مشاهده ۱۸۲
۱۴۰۲/۱۲/۰۷- ۱۳:۲۵

فیلم سینمایی «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» با گویندگی ۲۹ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی محصول آمریکا در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه سه سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی بهمن‌هاشمی و صدابردار آن فرشید فرجی است. رضا آفتابی، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، ژرژ پطرسی، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، شراره حضرتی، سیما رستگاران، نفیسه زاجکانیها، افشین زی نوری، داود شعبانی نصر، ابراهیم شفیعی مهیار، خسرو شمشیرگران، سعید شیخ زاده، کوروش فهیمی، شروین قطعه ای، امیربهرام کاویانپور، نسرین کوچک خانی، سعید مظفری، اکبر منانی، علی منانی، اسفندیار مهرتاش، غلامرضا مهرزادیان، علی همت مومیوند، علیرضا ناصحی، حسین نورعلی، نازنین یاری و بهمن‌هاشمی صداپیشه‌های این فیلم سینمایی بوده اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که ایندی بعد از بازنشستگی و بحرانِ جدایی از همسرش، توسط هلنا، دخترخوانده‌اش درگیر سفری ماجراجویانه و پر از تعقیب و گریز می‌شود تا نیمی از دیسکِ معروف آنتی‌کیترا، ساخته ارشمیدس را پیدا کند و آن را به موزه برگرداند. او در این ماجراجویی در زمان سفر می‌کند، به سال ۲۱۴ قبل از میلاد می‌رود و پس از پشت سر گذاشتن ماجراهایی و نابودی شخصیت‌های پلید، با ارشمیدس ملاقات می‌کند. سپس به زمان حال بر می‌گردد و با بازگشتِ همسرش زندگی جدیدی را شروع می‌کند.

«ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» اثری جذاب و سرگرم‌کننده از پنجمین فیلم از مجموعه فیلم های ایندیانا جونز است. هریسون فورد همچنان نقش قهرمان اصلی را ایفا می‌کند. فضاسازی زمان‌های مختلف تاریخی با استفاده از جلوه‌های ویژه و بازسازی؛ بسیار خوب از کار در آمده و بخشی از جذابیت فیلم مدیون همین جنبه‌های بصری است. فیلم برنده و نامزد بیش از 35 جایزه در جشنواره‌ها و جوایز سینمایی مختلف از جمله نامزد اسکار بهترین موسیقی متن شده است.

شبکه‌ی سه سیما، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

امتیاز شما