امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت وگو با مدیر گروه جامعه و فرهنگ رادیو معارف:
گفت وگو با مدیر گروه جامعه و فرهنگ رادیو معارف:

برپایی منظومه انتخاباتی در رادیو معارف

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۲/۱۲/۰۸- ۱۲:۵۵
تعداد بازدید:153

شبکه رادیویی معارف با برپایی منظومه انتخاباتی خود این روزها ویژه برنامه «حماسه حضور» را با مضمون چرایی شرکت در انتخابات تقدیم مخاطبان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی کریمی، مدیر گروه جامعه و فرهنگ رادیو معارف با تاکید بر نگاه و زاویه دید متفاوت رادیو معارف بر انتخابات می‌گوید: رادیو معارف از این حیث که به صورت تخصصی به مباحث معارفی می‌پردازد، از حیث دیگر به محتوای دینی توجه دارد. ما دین را حداکثری تعریف می‌کنیم و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج می‌کنیم. یعنی تمامی حوزه‌ها ماموریت این شبکه رادیویی در انتخابات است؛ از سلامت، اقتصاد، فقه و... به همه موضوعات پرداخته می‌شد و از لحاظ حوزه تبیین، اطلاع رسانی، تشویق و ترغیب حضور مردم پای صندوق های رای، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را در منظومه انتخاباتی داریم.

وی با بیان وجه تمایز برنامه‌های رادیو معارف با دیگر برنامه‌ها می افزاید: وجه تمایز شبکه رادیویی معارف نسبت به دیگر برنامه‌های شبکه‌های رادیویی این است که ما زوایه دید متفاوتی داریم و بیشتر به مسائل از نگاه دینی و معارفی می‌پردازیم. مثلا انتخابات را از زاویه دین و معارف نگاه می‌کنیم و بر آن متمرکز می‌شویم.

کریمی‌ با اشاره به طراحی منظومه انتخاباتی رادیو معارف می افزاید: ما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از آذرماه یک منظومه انتخاباتی طراحی کردیم و با یک شیب ملایمی‌کارمان را شروع کردم. از بحث های کارشناسی گرفته تا گفت و گوهای انتخاباتی و.... در برنامه «شاخص» به بیان دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کارکرد و جایگاه مجلس و کارکردهای شاخص نماینده‌های تراز پرداختیم. درباره این که مردم باید به چه کسی با چه ویژگی‌هایی رای بدهند. در برنامه «خانه ملت» که هم اکنون هم از رادیو معارف روی آنتن می رود ما درباره شبهات در خصوص مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی‌پاسخگو هستیم.

مدیر گروه جامعه و فرهنگ رادیو معارف با بیان دیگر برنامه‌های انتخاباتی ادامه می دهد و می‌گوید: از دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی می توان به ویژه برنامه«معیار» اشاره کرد، برنامه ای که برای آشنایی مردم با قانون جدید انتخابات بود. برنامه «فقه و زندگی» با موضوع محور مشارکت سیاسی و نقش حضور مردم در تثبیت حکومت و اقتدار حکومت اسلامی تدارک دیده شده بود. بخش خبری اخبار معارف هم اخبار مرتبط به انتخابات را به سمع و نظر مخاطبان می رساند.

وی از برنامه «حماسه حضور» در روزهای باقی مانده به انتخابات خبر می دهد و می افزاید: برنامه «حماسه حضور» را با ماموریت ترغیب و تشویق ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات، طراحی کردیم؛پاسخ به سوالات این چنینی که چرا باید رای دهیم؟ چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ تشویق مردم و انگیزه بخشی برای شرکت در انتخابات و..

به گفته مدیر گروه این برنامه؛ آغاز پخش برنامه حماسه حضور از اول اسفند ماه بود و همچنان ادامه دارد..این برنامه در روز انتخابات از ساعت 7:30 صبح تا 10 شب، حماسه باشکوه مردم در روز انتخابات را منعکس می‌کند. پیش بینی شده که با استقرار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) از نزدیک و به صورت میدانی حضور مردم را پوشش دهیم. علاوه بر این؛ پس از پایان انتخابات هم برنامه «شکوه حضور» را خواهیم داشت که ضمن تشکر و قدردانی از مردم جهت حضور در انتخابات، برنامه جهت اعلام نتایج انتخابات تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما