امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی ، وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل صداوسیمای استان همدان؛
با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی ، وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل صداوسیمای استان همدان؛

رونمایی از دو اثر پویا نمایی مرکز همدان

مشاهده ۱۴۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۸- ۰۹:۲۸
تعداد بازدید:142

صدا و سیمای استان همدان، دو اثر پویانمایی تولید واحد پویانمایی این مرکز را با حضور دکتر حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش و دکتر کیوان الوندی مدیر کل صداوسیمای استان همدان، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محل برگزاری جشنواره دوسالانه تهران رونمایی کرد.

ب گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر حسن عابدینی در این مراسم گفت: برخی تفکرات الحادی، به حدی در تولیدات پویانمایی غرب رسوخ کرده است که به علت مغایرت با آموزه‌های ملی، بومی و دینی ایرانیان در رسانه ملی و استانی قابل پخش و بهره برداری نیست.                                                                         
معاون امور استان‌ها افزود: یکی از محورهای "سند تحول" رسانه ملی تولیدات فاخر در رسانه است ، که یکی از این ساختارها ، پویانمایی است و هنرمندان رسانه ملی و استانی ظرفیت قابل ملاحظه ای برای این ساختار رسانه ای  دارند که سازمان صدا و سیما این فرصت را برای هنرمندان فراهم کرده است.                                       .
او تاکید کرد: آثاری که با محورهای "سند تحول" در استان‌ها به مرحله تولید برسد ،معاونت امور استانها حمایت های لازم مادی و معنوی را برای اتمام و پخش این پروژه‌ها انجام خواهد داد. 

دکتر عابدینی معاون امور استانهای رسانه ملی اظهار داشت: تفکر اومانیسم و هدونیسم مبتنی بر انحرافات اخلاقی به حدی در تولیدات پویانمایی غربی رسوخ کرده که به علت مغایرت با آموزه‌های ملی، بومی ودینی ایرانیان در رسانه ملی قابل پخش نیست.

مدیرکل صدا و سیمای استان همدان نیز گفت: شبکه همدان یکی از قطب های مهم پویانمایی کشور است که هنرمندان متخصص ، با تجربه و جوان در حال فعالیت و تولیدات پویانمایی برای مخاطبین خردسال ، کودکان و نوجوانان هستند . دکتر کیوان الوندی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان سهم بسزایی در رسانه ملی و استانی دارند ، افزود : یکی از وظایف مهم متولیان صدا و سیما تولید برنامه‌های مختلف با موضوع آموزه‌های دینی ، ایرانی و اسلامی در کنار تفریح ، بازی و سرگرمی‌برای آنان است که در صدا و سیمای استان همدان این ظرفیت و قابلیت به صورت مطلوب وجود دارد .

در ادامه دو پویانمایی "من و داداشی "در سیزده قسمت پنج دقیقه ای با تکنیک دو بعدی و موضوعات مهم تربیتی، آموزشی و فرهنگی، فرزندآوری، رشد فکری و تربیتی، ارتباط والدین با کودک، ارتباط فرزند بزرگ خانواده با فرزند کوچکتر به تهیه کنندگی: آرش مینایی، فیلمنامه نویسی: کمال احمدپوری و مهدی شاد، کارگردانی: آرش مینایی و مهدی شاد، انیماتوری: آرش مینایی، محبوبه کریمی عصر و زهرا کریمی عصر و همچنین پویانمایی" جنگل دامون "در ده قسمت یازده دقیقه ای با تکنیک سه بعدی با موضوع آموزشی و تربیتی به تهیه کنندگی و کارگردانی: هادی امیری و رها فرجی رونمایی شد.

گفتنی است پویانمایی "جنگل دامون" تنها نماینده راه یافته بخش پویانمایی ایران به جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا 2020 است. همچنین این پویانمایی در یازدهمین جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال، تندیس جشنواره و نشان سرآمد بهترین اثر در بخش خانواده و سبک زندگی در عنوان هنرهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

                 

امتیاز شما