امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه جهان بین به میهمانی خدا می رود

مشاهده ۱۰۲
۱۴۰۲/۱۲/۲۰- ۰۸:۰۱

با فرارسیدن بهار بندگی و ماه میهمانی رب العالمین، برنامه‌های متنوعی در لحظات عرفانی و معنوی افطار و سحر از شبکه جهان بین روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای شبکه جهان بین با ویژه برنامه‌های «بهار عاشقی» و «تا آسمان» در ماه مبارک رمضان همراه روزه داران است.

«بهار عاشقی» عنوان ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی و کارگردانی فرحناز حاتم پوری و اجرای مجید عالی پور، هر شب به مدت یک ساعت به طور زنده روی آنتن می رود.

چراغ راه با کلام بزرگان دینی، دعای روز، میان برنامه، تصاویر گرافیکی در خصوص نکات مهم هر جزء از قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار علیهم السلام، حضور کارشناسان و میهمانان از جمله فعالان قرآنی؛ گروه‌های جهادی؛ خیرین و .. در برنامه، دوربین شما و تصاویر و فیلم های ارسالی بینندگان از حال و هوای ماه مبارک در شهرها و روستاها، نوسفران با روزه اولی‌ها، شعر و شاعری در بخش چکامه‌های بهاری، قرار آسمون و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از ماه رمضان آن روزها، افلاکیان خاکی و معرفی شهدای استان، رواق و معرفی مساجد فعال، قبول باشه و گپ و گفت با کاسبان در خصوص اهمیت کسب روزی حلال، از بخش های متنوع این برنامه است.

تصویربرداران وحید حسین زاده، حمید عسگری، هادی شریف پور، صدابرداران رضا میلانی، سیدعباس حسینی و تدوین گر لیلا حیدری است.

«تا آسمان» عنوان ویژه برنامه سحر است که به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن رضازاده در ماه سراسر بندگی پخش می‌شود.

دعا و ذکر روز، مباحثی از نهج البلاغه، تفسیر آیات قرآنی، معرفی و گپ و گفت با نخبگان قرآنی، حکایت های اخلاقی همراه با نقاشی و احادیث مرتبط با ماه مبارک، از بخش های این برنامه است.

مجری ابوالفضل هادیپور، تهیه کننده و کارگردان محسن رضازاده، تصویربرداران ایوب پشتوار، رامک مردانی، صدابردار داوود رفیعی و تدوین گر جمشید کوهساریان است.

جزءخوانی قرآن کریم هم به تهیه کنندگی فرشاد صالحی هر روز از مصلای حضرت امام خمینی(ره) شهرکرد به صورت زنده و مستقیم از ساعت 17:30 تا 18:30 تقدیم بینندگان می‌شود.

معاونت صدا هم با برنامه‌های ویژه ای همراه و همقدم روزه داران هم استانی می‌شود.

«سفره آسمانی» ویژه لحظه‌های ملکوتی و عرفانی افطار، از ساعت 17:45 تا 19 تقدیم شنوندگان و روزه داران خواهد شد.

گزارش از سفره‌های ساده و خیرین، اشعار محلی مذهبی، گفت و گو با مشاغلی که در لحظه‌های افطار مشغول به کار هستند، خط مهربانی، همراه با گزارشگران آزاد شهرها و روستاهای استان و اطلاع از حال و هوای ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف، اعلام اوقات شرعی شهرستان‌ها، آیه‌های نور و احادیث، از جمله بخش های این برنامه است.

این برنامه با حضور جمعی از تهیه کنندگان، گویندگان، گزارشگران و نویسندگان رادیو تهیه و پخش می‌شود.

«گل بُنگ» هم ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی فاطمه دهقانی، مهشید موسویان، گویندگی حامد ایرج پور، گزارشگری مصطفی راد و حسین سلحشور، هر روز از ساعت 03:30 تا 5 روی آنتن رادیو جهان بین می رود.

موضوعات معارفی مرتبط با رمضان کریم، گپ و گفت کارشناسی، ادعیه، پارسایان و ارائه بخشی از زندگی بزرگان دینی، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، گزارش های مردمی و بسته‌های صوتی، از بخش های متنوع این برنامه رادیویی است.

جزءخوانی قرآن کریم هم هر روز تقدیم شنوندگان خواهد شد.

معاونت خبر با تهیه گزارش شروع ماه رمضان و حال و هوای مردم استان برای استقبال از ماه میهمانی خدا و آداب و رسوم هم استانی‌ها در این ماه، تهیه گزارش غبارروبی مساجد، پوشش و پخش برنامه‌های استان در ماه مبارک از جمله اطعام ایتام، توزیع بسته‌های معیشتی، افطاری‌های ساده، نظارت بر بازار و توزیع اقلام اساسی، تهیه گزارش با موضوع شب های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمؤمنین(ع)، پوشش نماز عید فطر و ارسال محتوای تولیدی برای تهران، پخش در بخش های محلی رادیویی و تلویزیونی، بارگذاری اخبار مکتوب در سایت خبرگزاری صدا و سیما و انتشار محتوای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی، کانال و پیام رسان‌ها، ماه پرفضیلت رمضان را گرامی می دارد.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با تولید و انتشار 4 کلیپ، 6 قطعه استوری موشن، 2 قطعه موشن گرافیک، 4 گزارش، 3 قطعه پوستر، تقطیع بخش هایی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مرتبط با موضوع و بارگزاری در کانال ها و سایت مرکز، انتشار روزانه اخبار مکتوب در سایت مرکز و بسترهای مختلف فضای مجازی، یک ماه میهمانی معبود یکتا را ارج می نهد.

امتیاز شما