امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماه مبارک رمضان فرصتی برای افزایش دانش دینی و معرفتی مردم

مشاهده ۸۷
۱۴۰۲/۱۲/۲۱- ۱۱:۴۶

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: باید از فرصت رمضان برای افزایش دانش دینی و معرفتی مردم استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل و جمعی از معاونین صدا و سیمای خراسان جنوبی با مدیرکل و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان نشست مشترک برگزار و در خصوص راهکار های افزایش بهره مندی از لحظات معنوی این ماه پر برکت و اجرای طرح ملی مسطورا گفتگو کردند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی در این نشست ضمن تاکید بر هم افزایی و همدلی بیشتر دو مجموعه در این ماه گفت: از صاحبنظران دینی و بویژه فرهیختگان سازمان تبلیغات اسلامی انتظار دارد در حوزه محتوا و حتی ساختاری برنامه‌ها از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان  مشورت و همکاری داشته باشند؛ چرا که مشورت محتوایی صاحبنظران باعث بالا بردن کیفیت برنامه‌ها و اثرگذاری بیشتر پیام می‌شود.

آینه دار افزود:  این ارتباط برنامه ساز با سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه بسیار ارزشمند است و باید بیشتر شود تا برنامه‌ها کیفی تر و اثرگذار تری داشته باشیم.

وی از برنامه سازان برنامه‌های ماه مبارک رمضان هم خواست تا برنامه‌های تولیدی بر اساس طرح ملی مسطورا باشد و تمام برنامه سازان تلاش خود برای معرفی این طرح و ظرفیت های استانی در اجرای این طرح را بکار بگیرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه ضمن معرفی طرح ملی مسطورا گفت: طرح ملی مسطورا به معنای سطر سطر زندگی با آیه‌هاست که حدود 600 پژوهشگر قرآنی آن را طراحی کرده اند.

حجت السلام سالاری مکی افزود :  هدف این طرح این است  که 30 آیه در گفتمان و زندگی مردم ساری و جاری شود و در مراحل بعدی حفظ و تبیین جمعی بشود و 2 آیه بصورت ضرب المثل ملی درآید

وی گفت: این طرح برپایه کتاب «طرح اندیشه قرآنی» در پنج فصل نوشته شده و متمرکز بر 30 آیه می‌باشد که قرار است با یک پویش وجریان سازی گسترده و هم افزا و بویژه کمک رسانه  ها از جمله صدا و سیما عملیاتی شود.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان  با بیان اینکه به دنبال این هم هستیم که تا  جشن بزرگ و تجمیعی ویژه روزه اولی‌ها در شب ولادت امام حسن(ع) برگزار کنیم خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح 18  تیم روایتگر نوجوان در طبس ساماندهی که از این تعداد تشخیص معرفی 5 تیم برتر به مرحله کشوری معرفی شده اند .

حجت الاسلام بنی خزاعی مسئول رسانه ای سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن تشکر از استقبال و همکاری صدا و سیما گفت: تا کنون تعاملات فی مابین و بسته‌های محتوایی و مشورت ها و سوژه‌هایی خوبی در خصوص احکام،..... ارائه شده است.

در این جلسه معاونین برنامه سازان صدا و سیما هم نظرهای خود برای اجرا طرح ملی مسطورا و تهیه بهتر برنامه ارائه کردند.

 

امتیاز شما