امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه اترک

مشاهده ۱۰۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۱۰:۲۰

صداوسیمای خراسان شمالی به مناسبت تحویل سال نو و تعطیلات آغازین بهار ، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبانش تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی  با برنامه‏ های «پیک بهار» ، «واینک بهار» و «بهاردر بهار» مهمان خانه‌های گرم اهالی خراسان شمالی می‌شود.

«پیک بهار» عنوان ویژه برنامه تحویل سال سیمای اترک است که با هدف ایجاد لحظاتی شاد و مفرح  در ساعات آغازین سال 1403 تهیه وتولید می‌گردد.

گزارش مردمی، بیانات مقام معظم رهبری، موسیقی و تصویر، کارشناس تاریخی و مذهبی ، نمایش ، گزارش از خانه سالمندان ، ارتباط با پلیس راه ، پیام های سلامت ،  یادی از گذشتگان ، وله‌های نوروزی ،  مرزبانان شجاع، حافظ خوانی، مسابقه، تلفن و پیامک های مردمی  و... لحظات به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبانش به یادگار بگذارد.

ویژه برنامه سال تحویل «پیک بهار» به تهیه کنندگی سید محمد باقر سجاد پور ساعت 04:30 روز چهارشنبه اول فروردین 1403 به مدت 3 ساعت از سیمای اترک به صورت زنده پخش می‌شود.

همچنین «بوی بارون» دیگر برنامه سیمای اترک است که در آغاز ماه مبارک رمضان و تعطیلات پایان سال و نوروز هر روز با هدف ایجاد فضای معنوی، شاد و بهاری همراه بینندگان است و می‌کوشد در کنار معرفی فرهنگ ، آداب و رسوم نوروزی و ماه مبارک رمضان مردم استان خراسان شمالی، با بخش های متنوع مانند: گزارش مردمی، معرفی مساجد، آشتی کنان، دعوت از کارشناسان مذهبی، احکام رمضان، ایران مهربان (ارتباط با خیرین و انجمن حمایت از بیماران خاص در جهت معرفی خیرین و تشویق برای کمک رسانی) ،سفره‌های افطار و ... ساعات معنوی و خوشی را برای مخاطبانش فراهم کند.

«بوی بارون» به تهیه کنندگی علی حسن نیا از 22 اسفند هر روز ساعت 17 به صورت زنده از سیمای اترک روی آنتن می رود.

صدای اترک نیز با برنامه‌های «و اینک بهار» و «بهار در بهار» زمزمه‌های معنوی و نغمه‌های بهاری را برای شنوندگانش به ارمغان می آورد.

«و اینک بهار»  ویژه برنامه تحویل سال صدای اترک است که باهدف ایجاد فضای شاد و مفرح همراه با معنویت و همدلی در لحظات تحویل سال تهیه و تولید می‌شود.

گزارش مردمی، پیام هواشناسی ، پلیس راه ، کارشناس تاریخی و مذهبی ، آرزوی سلامتی با گویش های متفاوت مردم ، معرفی آداب و رسوم محلی مردم خراسان شمالی در نورزو و ماه مبارک رمضان، بیانات مقام معظم رهبری در زمان تحویل سال ، بسته سال تحویل سبک زندگی ایرانی اسلامی و تقویت حس نیکوکاری ، شعرخوانی،  معرفی چهره‌های موفق استان در سال 1402،  رویداد خبری مهم استان در سال 1402 ، بسته تبریک پیام نوروزی مسولین و نمایندگان استانی ، ارتباط با بیمارستانهای استان و خبر اولین موالید استان ( رویکرد سیاستهای تشویقی افزایش جمعیت ) ، تولید بسته‌های روحیه فداکاری و ایثار در استان در قالب اهدا عضو و اهدا خون ،تهیه گزارش از خانواده شهید امنیت استان، تهیه بسته با نوازندگان و خوانندگان محلی، نشست و گفتگو با نویسنده هم استانی صاحب کتاب آداب و رسوم نوروزی .و...  از بخش های برنامه است.  

«واینک بهار» به تهیه کنندگی سمیرا شرافتی نژاد از ساعت 04:30 روز چهارشنبه اول فروردین به مدت 3 ساعت به صورت زنده از صدای اترک پخش می‌شود.

«بهار در بهار» دیگر برنامه صدای اترک است که در تلاش است با ایجاد روحیه شاد در مخاطبان نوروزی خود لحظات خاطره انگیزی را برای آنان پدید آورد. ارتباط با مراکز مختلف مانند : بهداشت  ، هواشناسی و پلیس راه ، گزارش مردمی ، بخش های متعدد کارشناسی ، پخش موسیقی‌های با کلام و بی کلام مفرح و شاد بومی محلی ، مسابقه ، مشاهیر استان ، آداب و رسوم نوروز در استان ، معرفی بازی‌های محلی، کامتون شیرین ، سالم بمانید ، تلفن و پیامک های مردمی و... بخش های از  این برنامه زیبا و شنیدنی نوروزی می‌باشد. « بهار در بهار »  ویژه برنامه تحویل سال صدای اترک است که باهدف ایجاد فضای شاد و مفرح همراه با معنویت و همدلی در لحظات تحویل سال تهیه و تولید می‌شود. گزارش مردمی، پیام هواشناسی ، پلیس راه ، بیانات مقام معظم رهبری ، بسته سال تحویل، آداب و رسوم شعار سال ،توجه به حفظ محیط زیست و صرفه جویی در آب ،راهیان نور، ارتباط با رادیوهای مراکز ،پویش های شهروند خبرنگار ها از مناطق مختلف استان بویژه روستاها و هشدارهای مربوط به جاده‌ها و آب وهوا و...  از بخش های برنامه است.

«بهار در بهار» به تهیه کنندگی سمیرا شرافتی نژاد ، زهراتیمورزاده ، مریم طبری و ابراهیم نسیمی از 26 اسفندماه تا 10 فروردین هر روز ساعت 10:30 روز به مدت90 دقیقه به صورت زنده از صدای اترک پخش می‌شود.

همچنین برنامه عصرگاهی «ضیافت» رادیو اترک ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با بخش هایی نظیر: برای افطار (معرفی غذاهای مخصوص افطار )، صدای سلامت، گزارش مردمی، دعوت از کارشناسان مذهبی، سخن بزرگان ( برش های از بیانات امام و رهبری )، معرفی آداب رمضان در بین اقوام استان ، رسم مولا( کمک های مردمی)، نان وخرما ( معرفی غذاهای محلی استان در ماه مبارک )، دعای روز و تواشیح و... در تلاش برای فراهم کردن فضایی معنوی برای مخاطبان است که قبل از افطار به مدت 90 دقیقه میهمان خانه‌های شنوندگان خواهد بود.

«ضیافت» به تهیه کنندگی سمیرا شرافتی نژاد و زهراتیمورزاده در ایام نوروز هر روز ساعت 17 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به طور زنده با شنوندگانش همراه است.

امتیاز شما